fredag 4 februari 2011

Klarar inte av det...


Vissa smaker kan jag inte bli vän med.

När jag var och handlade mat idag, så lockades jag av en jätteskylt när jag kom in på våran stora ICA affär Flygfyren. Där erbjöds du 2 halvbaguetter med solrosfrö för 15 kronor, kanon ju.. Men jag äter inte två själv, så jag tog bara en men jag tog en av påsarna som låg "i" brödet med förtryckt prislapp. Nu stod det 15 kronor på den, men kassörskan var uppmärksam och påpekade detta (hon ville nog ha lite beröm) och tog betalt för en. vid detta lag var Ellinor som också var med och handlade sitt, så inibomben hungriga och jag är väldigt matstyrd och har en matklocka som nu passaret med råge, så vi slank in på restaurangen och tog oss en kokt med bröd för en 5:a. Väl hemma hade ju den värsta hungern lagt sig ( handen på hjärtat, jag tog en banan som erbjuds gratis till barnen också inne vid fruktdisken, jag hade nämligen inte kunnat handla klart annars, så hungrig var jag). Åter nu till mitt hem, när jag hade packat upp mina varor så kände jag mig ganska mätt och belåten och tyckte att det räcker med att äta denna smörgås istället.

Satt på ugnen skar och delade baguetten, värmde den lätt så att den skulle bli så där mumsigt frasig och varm igen. Slog mig ner med en kopp kaffe och ett glasvatten och skulle avnjuta denna lilla rackare. Tog en tugga och lutade mig lätt tillbaka och småmös liksom, dåååååååååå j...a anåda höll jag på att storkna och nästa spottade ut det jag hade i munnen, fyyy f..n så äckligt detta var. Reste mig upp och gick för att läsa innehållsförteckningen på brödet. INTE ett ord om solrosfrö men ANIS, FÄNKÅL, KUMIN, POMERANS... Alltså jag fixar inte kikärtor hur jag än tränar på det ,ej heller anis och fänkål. Satt och tittade på brödet och suckade djupt.... Hur sjutton kan man titta så fel på skylten ??? var det jag eller dom som hade missat något här ?!

Men nu hade jag också köpt ett vaniljhjärta som tur är, så nu ska jag ta och njuta den, hoppas inte det är någon överraskning i det som jag inte läste mig till i affären. Må så gott..

1 kommentar:

  1. Va tråkigt, men vilken tur att du hade ett vaniljhjärta ♥

    Kram

    PS: älskar kikärtsröra :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails