lördag 12 februari 2011

Kreativ lust !


Kreativiteten och lust att skapa klappar och pockar på mig..
Det är en Härlig känsla.
Far runt och tittar vad jag skulle kunna hitta på för något att roa mig med i kväll.
Nu slits jag lite mellan att mojsa i soffan, äta fudge, dricka en hisklig massa kaffe och titta slött på TV för att sedan masa sig trött upp och ut med Frans för en pinkpaus.
Eller styra om köket till målarstudio (istället för att vara på mitt väl fungerande Kontor/studio) och bara ge sig hän till sena natten eller tidig morgon, för att sedan innan sängdags knöla och små sucka över att jag måste städa undan innan jag får gå och sova, eftersom jag stökat ner i köket..
Detta tål att tänka på om det blir soffa eller pyssel.
Konstig man är egentligen, nu när man både är är singel och barnen har flugit ur boet. Då orkar man inte gå ut och träffa folk och brallaloss, nä då ska man sitta här och mysa eller pyssla en lördagskväll..

4 kommentarer:

  1. Känner precis som Du Nettan... det är så himla skönt att bara vara hemma och låta kreativiteten sprudla eller bara sitta i soffan och häcka.
    För den skull är vi ju inga asociala individer, ibland ses vi ju till och med när det är något härligt band att lyssna på! :)

    Ha en fortsatt skön lördagkväll, hur Du än väljer att njuta den.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej Pia det är så sant, inte är vi några asociala individer inte.. (men små skönt att bara vara) Men Oj vad jag längtar efter lite live musik. Hoppas att vi ses snart kram
    Av anette på Kreativ lust ! på 2011-02-13

    SvaraRadera
  3. Godmorgon, hoppas du hade en skön kväll utan måsten i går kväll?
    Vem gillade du bäst igår? kram

    SvaraRadera
  4. lugnt och skönt blev det :)
    Jag gillade faktiskt Oh My God, glad och positiv låt.
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails