onsdag 23 februari 2011

Bakat Havreflarn !


Jag har bakat lite kakor idag. Godissuget kommer ju till kvällen ?! kanske. Så nu skulle jag
"mota olle i grinden" tänkte jag...
Men det blev dubbelt upp med fikabröd så ingen kris i kväll med sötsuget. För jag fick främmande av Felicia och hennes pappa som kom med vaniljmunkar, som ni förstår så måste man ju testa att inte slicka sig om munnen när den är full med socker och det är inte så lätt men Felicia var riktigt duktig på att hålla sig, jag hann inte mer än ta en tugga så åkte tungan ut på mig.
Här får ni receptet på kakorna..
Havreflarn :
75 g margarin
1 dl havregryn
1 dl vetemjöl
1 dl socker
2 msk kaffegrädde eller mjölk
2 msk ljus sirap
1/4 tsk bakpulver
Smält margarinet i en kastrull Tillsätt de övriga ingredienserna och det smälta smöret i en bunke och blanda ihop.
Klicka ut smeten (stora som 5-kronor ungefär) på bakpappersklädda plåtar.
Dom brer ut sig så lägg inte för många på varje plåt. Grädda i cca 5 min i 200 grader.
Låt svalna på plåten.
Om man vill kan man pensla undersidan av flarnen med smält mörk choklad.

4 kommentarer:

  1. Vad smaskigt det där såg ut!

    SvaraRadera
  2. Va gott!!
    De var jätte länge sen jag gjorde flarn, dubbla med vanilj i mellan är supergott :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja Huskatt det var gott till kaffet :)
    Anna jag funderar på att ha någon typ av kräm i mellan älskar vanilj så det kanske blir det.
    kram på er

    SvaraRadera
  4. Va gott det ser ut, får nog baka i helgen.
    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails