söndag 6 februari 2011

Andra dagar !

Helgen gav som avslut en bra helg, kryptiskt?? hmmm -Ja, för alla dagar är inte bra dagar ..

Det är väl ok ? tänker du säkert, - javisst är det så livet är.

Men ska man bara acceptera och luta sig tillbaka och inte tycka illa om svarta hål, måste jag gillar både dalar och toppar ?. -Ja, säger den mogna, vuxna och förståndiga människa.

Men jag vill inte vara vuxen, förståndig och mogen just då.

-Nä, aldrig mer.

Önska mig liten och i behov av massor av värme, kärlek och förståelse.

När jag kryper ihop värkandes i smärta med ögon som stundvis inte går att se igenom när själen och oron vrider om ens mage och hjärtat slår hårt, när vägen ur inte finns.

När bilderna försvinner och jag ej mer kan se, och prisman av glas smyger sig in i ögats högerkant som ett vackert zick zack mönster

och dansar en dans som jag inte förstår ej heller kan skratta åt.

Synen kommer åter men orden fungerar inte.

Förlamande känsla kommer krypandes längs mina kinder, in i min mun och tunga

vidare ut i min kropp, längs min ena arm smyger förlamningskänslan sig på

Denna gång kommer jag nog aldrig tillbaka igen.

Andas jag lugnt kanske det kommer att fungera även denna gång.

Smyger mig sakta upp , rör på mina läppar och låter tungan leka runt i munnen.

Jag överlevde även denna gång









Ögonmigrän



3 kommentarer:

  1. Jobbig känsla!
    Ha en bra dag idag ! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, ögonmigränen har blivit en bonus som jag "bara" hara haft i 16 år.
    Annars så tampas jag med min klassiska migrän som inte är så kul heller men inte lika skrämmande som detta.
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag är så ledsen att Du fått ärva migrän. Om ma kunde tagit bort det.
    Du var 3 år då Du började få migrän. Med.utredd.
    Däremot har inte jag ögonmigrän. Det måste vara hemskt.
    Jag lider med Dig. Kramar moran

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails