söndag 20 februari 2011

Kalas igår!


Jag är så glad att jag kom iväg på min morbror Anders kalas igår.
Det bjöds på släkt, kusiner jag inte har träffat på väldigt länge och en underbar morbror med hustru och hans vänner. Ja huset blev fullt, underbar stämning med mycket skratt och skoj.
God mat med dryck fick vi , som avslutning kaffe med en massa olika kaffebröd och avec..
Förstår inte att det ska vara så himla svårt att ses lite oftare hmmmm. Med respekt och integritet så lägger jag inte ut en massa bilder, men va sjutton en bild på födelsdagsbarnet och hans systrar måste jag väl kunna bjuda er på ..
Men det blev mycket bilder eftersom vi är en släkt som inte går en meter utan kameran ... Vi lyckades t.o.m i deras minsta rum stuva in alla, "just då besökande" och tog en bild på alla oss tillsammans. Jag lånade Anders stativ och riggade det i köket, medans alla samlades i en härlig ordning . med kameran på stativet och timern på , så fick vi med alla på en bild. ( Jag fick springa runt kök via vardagsrum in i lilla kamaren slänga mig på golvet, men vi fixa det och bilden blev så gott som perfekt. Present från oss var en fantastisk filt/pläd (tycker vi) och ett kort med lite pengar som han kan köpa sig något han vill ha (säkert fiskegrejor som är hans största intresse).
Efter en härlig dag åkte vi åter hem i kvällskylan.
Vilken tur att mamma och Börje ville åka med mig till Norrtälje igen så jag kunde få vara med på festen.
Väl hemma i Norrtälje ordna jag med lita "nattafika" Skorpor och kaffe fick det bli ;) .. sedan blev det bädden , faktiskt före midnatt alla var då både så nöjda, glada och jättetrötta.

3 kommentarer:

  1. Åhhh va kul med kalas, de blir alltid så bra när man ses o man lovar igen att de inte får dröja till nästa gång men sen går tiden, känner igen de :)
    Kul att du kom iväg man ångrar sig annars.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kalas brukar nästan alltid vara väldigt trevligt!

    SvaraRadera
  3. Jag är så himla glad att det fixade sig så att jag kom iväg..
    Men jag är gör dålig på att ordna med kalas eller fest. kanske borde skärpa mig och bjuda hem till fest lite oftare.. Sov så gott och kram till er

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails