söndag 19 december 2010

Pepparkakshjärtan och fejkgran !


Hjärtan på snöre med familjens namn.
Har i år utökats med Vincent.
Normalt brukar jag hänga dom i olika längder i ett fönster men i år får dom hänga i min gamla kvist i vardagsrummet eftersom det är något mindre hjärtan än jag brukar ha, med många värmande stearinljus runt omkring som kan lysa upp hjärtana i mörkret..
I går lyckades jag hitta toppen på min fejkgran i förrådet, som av någon annledning inte låg i kartongen med den nedre delen av den och jag kan bara säga att det är sista gången jag har fejk gran, jag är redan så trött på denna fast det bara bli andra året den ska upp..
Det ska vara äkta med härlig doft och en jäkla massa barr, det gillar jag bäst.
Men åter till den lilla fejken, när jag skulle montera ihop och fixa granarna och låta den stå och "morna" sig och invänta klädningen på kontoret så lyckas jag nog sabba den sista biten av den iallafall.
Den har ju plastfötter.. Kanon ju, men den ena foten gick lite sönder och då tänkte jag att jag lutar den mot en stol och fram med klister och trycker dit de tredje foten så kanske det går att få till det så den står lite stadigt denna jul.
sagt är gjort jag lutar granen sätter fast den skadade delen , medans ligger Frans och beskådar mitt pyssel på en mjuk kudde i soffan som står precis brevid stolen, jag går ut i köket och fyller på min kopp kaffe och hör ett prassel rassel på kontoret jag går in och ser vad som skett, -Jo då har Frans hoppat ner ifrån soffan och tog med sig granen ner på golvet detta resulterade nu i att foten jag lagat gick av igen och även ytterligare en plastbit hade fallit bort, så nu kan jag inte laga denna med hjälp av klister..Jag tror nog Frans demonstrerar att jag ska ge upp denna fejk och ta hem en vanlig gran igen.


7 kommentarer:

  1. Jag tål tyvärr inte granen helt, men en plastgran känns inget vidare heller. Funderar på att hugga mig en tall i år och se om det kan funka.
    Och granar med vackra saker i...hahahaha, att övertala en katt/hund att inte klättra i det, jag vet inte om det går. tigerbalsam vet jag att de inte gillar ;)

    SvaraRadera
  2. Tall är så vackert att ha som "gran", men den kräver lite bredare plats annars så är den faktiskt perfekt, har du plats så ta in en sådan i år tycker jag :).
    Det va mitt fel att lille Frans hoppade i granen hahahaha pga att han kunde inte komma fram för jag hade blockerat vägen ner. Kan tro annars att tigerbalsam är kanon ;)).
    Ha det bäst

    SvaraRadera
  3. Är allergisk mot äkta gran, så jag hämtar min konstgjorda gran i källaren varje jul och jag måste säga att de konstgjorda granarna blivit finare och finare. Köpte ny för några år sedan och är jättenöjd med den, men förstår alla som hellre vill ha en äkta.

    Det verkar som Du inte har något val Nettan! :)

    Kram och vackraste vinterkvällen!

    SvaraRadera
  4. Ja har lyckats laga foten på granen :)
    kan klart hålla med om att konstgjorda har blivit riktigt vackra med åren. Tråkigt att du är allergisk mot "levande" gran hemma. Men nu kommer jag att återigen ta denna gran efter så mycket knep och knåp så ger jag inte upp..Det börjar bli en sorts hat kärlek mellan oss nu :)
    kram till dig

    SvaraRadera
  5. Håller med om att riktig gran är mysigast, men är man allergisk finns det inget att göra och då är det tur att plastgranarna är så realistiska och fina.

    Sv; Hoppas det gick bra med Sat Nam.

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  6. Snyggt med pepparkakorna,klädde kvisten riktigt bra.
    Jag har också oäkta gran pga allergin men dom ser så äkta ut nu för tiden så jag är nöjd med min.
    Kramis Anna

    SvaraRadera
  7. Från fönster till kvist, tror att det kommer att fungera riktigt bra :)
    Jag är också nöjd just nu med min gran..
    kramis och sov så gott

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails