torsdag 16 december 2010

Årets julklapp !

Så börjar det nu dra ihop sig och jag måste ta ett tag i julklappsdjungeln. Inköpslistan sitter jag nu och skriver och en lista ska skrivas för maten som ska stå på bordet.. Jag har märkt att jag under årens gång har börjat dragit in på " vad julbordet MÅSTE ha" för att vi som är här hemma ska känna att vi får det som är viktigt för just en själv.Tycker nu sedan ett par år tilbaka har lyckats hitta en bra balans, så jag gör nog som förra året. Men julklappar är lite tufft tycker jag, så nu sitter jag och undrar och tänker över en kopp kaffe medan vinden viner och snön yr utanför mitt fönster..

Årets Julklapp
Varje år, sedan 1988 i slutet av november, utser Handelns utredningsinstitut något som de kallar för Årets julklapp. Det är en utmärkelse som delas ut till en produkt eller tjänst som de tror kommer att sälja extra bra under den kommande julhandeln. Handelns Utredningsinstitut, HUI, har olika kriterier för att en produkt ska kunna få utmärkelsen Årets julklapp. De tre kriterier som krävs är följande:
Produkten som får utmärkelsen ska vara en nyhet eller ska ha fått ett nyväckt intresse under året
Produkten ska säljas i ett stort antal enheter alternativt svara för ett högt försäljningsvärde
Produkten ska också representera den värld vi lever i, den ska vara tidstypisk

Årets julklapp

1988 blev bakmaskinen.

1989 Därefter var det videokameran.2000 blev cd-spelaren. 2002 Böcker (bokmomsen sänktes) Kokböcker. 2004 Platt-teve 2006. Ljudboken. 2008 Upplevelser. 2009 Spikmattan (lagom pris) 149 :-..I år 2010 Ska det vara Surfplatta som tar hem

Årets Julklapp : Appel IPad för endast Ca Pris : 5896 :-.. Ja inte lär det bli jag som bidrar med ett inköp av åretsjulklapp dess värre..



3 kommentarer:

  1. Blir inget inköp av årets julklapp här heller. Måste erkänna att jag inte ens vet vad det är för något.

    Sv: Vad roligt att du övar i kassakön. Lär bli många möjligheter nu inför julen. Och många irriterade människor att le emot.

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  2. KOmmer inte heller bidra med en Ipad, är ju ganska dyra än så länge.
    Snart är jag klar med mina klappar, ska försöka att jag är klar till måndag för sen ska jag bara tänka på maten :)
    Ha en bra kväll! kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, jag får nog vänta ett tag till på att köpa ngn Ipad. sitter just nu och skriver min Inköpslista för julen.
    Önskar er bägge en godnatt <3

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails