måndag 6 december 2010

Min present som jag fick i september har öppnats !!

I lördags fick jag vad både min kropp och själ tålde en riktig "one in a life time" upplevelse.
Av min son Freddie.
En snabbresumé över kvällen kommer här.
Vi möttes upp vid östermalmstorg i Stockholm efter att jag hade pulsat i snö för att sedan ta bussen ifrån Norrtälje vidare med tunnelbanan, full av fjärilar i magen och party klädd under stordunjackan och halsduk och med varma vantar på..
väl framme ett kramkalas och jag han även krama om Jerry som skulle ta sin tunnelbana hem efter jobbet, vilken tur vi hade, trots bara ett hej, kändes det toppen att hinna heja på honom också.
Sedan tog jag ett stadigt tag under Freddies arm och vi började våran promenad mot en oförglömlig kväll.
Vi startade med ett besök på den ny öppnade Luxury Nobis Hotell på Norrmalstorg , kan bara säga gå dit, underbart vacker miljö, klart sth hetaste nya ställe.http://www.nobishotel.se.
Sedan gick vi vidare till Berns Asitiska för att äta en stor middag med allsköns läckerheter och dryck avsutade med en stor dessert och mera dryck...
Sedan bar det in till Storasalongen där kvällens höjdpunkt skulle utspela sig Gogol Bordello, som förband spelade Devotchka klart intressant och väldigt bra band. Men klockan kvart i tio braka det loss aaaaaaaaaa, galen show och det bästa jag någonsin upplevt hela golvet på Berns gungade väggarna skakade, publiken fulkomligt kokade av lust och dansglädje, galet kan jag säga ifrån första sekunden dom började spela hade dom alla med sig, vilken publik wow, så häftigt.. När bandet bränner av sina klassiska låtar som ”Start wearing purple” och studsiga ”Wonderlust King” så dansar hela Berns med armarna i luften som om det är världens undergång, Rysare.
Efter inklappning tog dom den super sköna låten "Sun is on my side" akustik.
Tillbaka till Asiatiska för att toppa kvällen till tonerna av Professor Netz!
Där möter vi nu upp Nicklas som har missat lite av kvällens magi pga jobb, men nu är han med iallafall. Avslutningsvis låta stans bästa Function One system rattat av BEN KLOC...K, STEFFI OCH ELIF BICER skicka mig till skyarna på Berns club 2.35: 1.
Nu är jag trött.. Vi tar oss ut för att fixa en taxi åt mig till min buss som ska ta mig hem i natten.
Utanför Berns är det en konstig fast uppspelt stämning , Massor av folk som köar och vill in i bakrunden står syndikalisterna med sina gula västar och med megafoner och hojtar sin ramsa med ett lätt hot i sina röster, om att folk inte ska gå in på krogen osv.. Strax till vänster, precis där försöker ta oss igenom står ett gäng poliser och försöker tala några stiliga herrar i Armani ,med pekfinger och hand på en av deras axlar uppmanades dom att " Snälla Ni, -ni vet väl att ni inte får kasta snöbollar på varandra här ute bland alla folk ".. Kunde inte låta bli att skratta åt allt som skedde utanför Berns denna kväll.. Väl ute vid vägen fick vi en Taxi som tog oss en bit på väg tills vi upptäcker att jag inte hinner med bussen, så han får köra oss till Anglais, för en sista drink under den väntande timmen, innan nästa buss kan ta mig hem.. Tack för bästa presenten. Kameran fick inte följa med tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails