måndag 20 december 2010

Julgranen klädd !




Julgranen är nu på plats om än lite vinglig. Visar inte hela bara en peekaboo nää rättare sagt tittin. För normalt brukar jag inte klä den förens dagen före julafton men när man är själv så kan man inte riktigt vara på alla "poster" samtidigt så jag drar ut på allt och gör lite pöompö under dessa 4 dagar som återstår .

Även köttbullarna rullade och stekta, och ligger nu och kyler sig i frysen i väntan på julaftonens middagsbord.
Det blev lite antiklimax idag när jag stod och rullade och nynade
på julsånger..Tanken slog mig,Ska det bara vara så här nu????
Förr va julen full av liv och lust och här står jag nu och får en känsla av när alla barn fanns runt omkring en och det va ett jäkla hallå om vad alla önskade sig och hur mycket pengar killarna hade lyckats jobba ihop och vad dom skulle köpa och allt som tillhör. Förberedelserna om vem som skulle hjälpa till och hitta en gran, vem som skulle ställa ut julegröt i stallet på julaftonsnatten åt tomten, suck.. Och lilla Jerry som va så rysligt pirrig och småskraj när tomten kom längs skogskanten förbi ridvoltensstaket och styrde med trötta steg så lyktan han höll i handen gungade. Alla höll andan så även vi vuxna och Jerry började skaka lätt sin underläpp, bröderna stog brevid Joachim och Freddie la armen om sin lillebror och tröstade med att, -Det är ju bara tomten som kommer med alla julklappar... Jerrys tvillingbror Nicklas nästan kikna av fnitter och ögonen va så stora...-Ja , detta va mina tankar idag och om jag bara hade vetat hur fort tiden går , så hade jag inte gjort deras liv så mycket annorlunda än vad jag har gjort och det känns skönt. Men det är bra j..a trist att stå ensam och fixa julen precis som den en gång var ... Men jag har bantat julbordet och det blir faktiskt lite magrare för varje år. Men det som är viktigt för var och en av oss som kommer att fira jul här hemma hos mig får nog vad den önskar i mat, hoppas jag . Med lite tur så kommer även tomten på besök även i år för som jag sagt tidigare, vi i våran familj tror fortfarande på TOMTEN.

8 kommentarer:

  1. Du är såå grym, så himla bra bara så jäkla bäst tjejen!! <3 love you so much 4 ever and ever <3

    SvaraRadera
  2. Det blir väl inte riktigt samma sak när barnen blir äldre, men det kan ju vara väldigt vackert än då :)

    SvaraRadera
  3. Klart det blir vackert men just vid juletid när man haft barnen vid sin sida så många år.Så blir det väldigt tomt under "stök" veckan innan julaftonen och alla samlas igen..Man står liksom själv med allt pyssel och don, det är lätt att bli nostalgisk och sakna tiden som var.
    kram

    SvaraRadera
  4. Va fin granen blev!!
    Som du säger så behöver man inte ha så mycket på julbordet, de är ingen som äter så mycket längre.
    Man gör de som är godast.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Känner precis som Du Anette, man står här och fixar och minns... och saknar julstöket med sina älsklingar! Men oj så mycket roliga minnen som väller fram och jularna som firats sedan barnen blev vuxna har nu fyllts ut med barnbarnen istället.
    Varmaste kramarna fina Du!

    SvaraRadera
  6. Anna: Tackar :), nä det räcker bra med det som känns viktigt för vara och en, men med fyra grabbar,(fast 3 blir det på jul i år) kan jag meddela att det blir rätt mycket olika rätter iallafall, jag skulle gärna nöja mig med Lax,Janssons och sill.. Varm Kram
    Pia: Ja många roliga minnen dyker upp när man står här och fixar.Ja och i år får jag för första gången ha ett litet barnbarn här, så mysigt och spännande.
    Varmaste kramen och tack fina du.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails