tisdag 7 december 2010

Julklapps funderingar !

Bild: från sovrumsfönstret
Det börjar och dra ihop sig...
Sitter just nu med en rykande mugg med nybryggt kaffe , har tänt ett par levandeljus. Utanför fönstret är det så vackert men lite för kallt idag tycker jag.
Tänker på julen som stundar, inga paket har jag köpt än.
Fick i lördags reda på vad Freddie önskade sig -Skönt , nu vet jag det iallafall. Men resten av gänget har jag faktiskt ingen aning om vad dom vill ha...
Det enda jag vet är att jag och mina söner älskar julaftonen, vi säger dock varje år att nu blir det inte så mycket paket osv för det är ju glädjen att umgås och äta gott som är det viktigaste.
-Ja visst är det så, men sen kommer den stora dagen smygande och vi blir alla lite kollriga och tindrar gör vi som aldrig förr och kärleken till paketen kommer smygandes och inte kan vi väl ha en julafton med lite magra paket under granen ? -Näää.. Och så börjar det och till aftonen står den lilla granen och bara försöker överleva med alla paket omkring sig, glädjen sprider sig och frågan blir som vanligt ?? vem ska vara tomten i år då? och sedan blir det en vild diskussion om vems tur och vem som va förra året och sedan blir det en diskussion om alla årens tomtar här hemma.Ett "kärt återkommande tjafs", kan man säga..
Men nu ska jag försöka samla mig och tänka till vad som kan stå på deras önskelista i år.
Hörs igen, kramen

6 kommentarer:

  1. Hahahah
    underbar bild :)
    Agree.. fokusera på nuet kära tomten :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas på det, hahaha.
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också julen, gillar o ge paket men gillar också och få.
    Jag har skrivit en lång önskelista så dom har o välja på :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har också en lista :) men jag har inte vågat visa den än..
    Visst är det en härlig helg.
    kram

    SvaraRadera
  5. Vi har samma visa här varje år. Inte så mycket paket och när julafton kommer blir frågan alltid densamma: var kommer alla paket ifrån?

    Jag har välkomnat dig i ett inlägg som läsare av min blogg idag.

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  6. Julen är magisk, julklapparna
    vill ha sin plats, hahaha..
    Tack för din fina presentation av min blogg.
    Varmaste kramen

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails