onsdag 15 december 2010

Förkyld igen !


I Oktober efter min Paris resa blev jag så dålig en riktig tuff förkylning som betalning.
Nu två månader senare är det dags igen.
Har förespråkat mina huskurer här på bloggen även till nära och kära mot förkylningar. Men i år verkar dom inte fungera på mig alls.
Förkylningsundran : Ligger det något i att man blir bättre av Whisky vid förkylning?? eller
är det bara så att man kan bli lite "smålurig" så man inte märker av det :) Måste kanske prova....
Så i går tog jag och drack en massa kaffe och åt Toscakaka sköljde ner detta med en stor Whisky, som resulterade i en powernap framför tv:n. när jag vaknade till mådde jag förvånansvärt bra, dock inte botad..
Jag hade ingen Kanjang ej heller chili eller vitlök som jag brukar "preppa" mig med när det slår till...
Sitter just nu och funderar över hur jag ska orka ta mig till affären och inhandla lite medicament, för inte kan jag behöva ta en whisky idag igen ?!


5 kommentarer:

  1. En whisky i medikamentsyfte kan ju aldrig vara fel! ;)

    SvaraRadera
  2. Wiskyn tar död på bakterierna så ta en du :)
    Krya på dig! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja idag verkar det som det har vänt :).
    Varm kram till er två

    SvaraRadera
  4. Kryp upp i soffan och chilla framför tvn, drick något gott och må så väl det nu är möjligt.
    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Tack rara du !
    Det är min dag idag, soffhäng..
    kram <3

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails