torsdag 23 december 2010

Han gjorde det igen !!




Två dagar till Julafton och nu blev han tagen på bar gärning den lilla paket tjuven..


Mitt i matlagningen dagen före julafton förra året , hände det första gången i hans då 6 åriga liv att han snodde sitt paket under granen och rensade det i min säng, när jag stekte köttbullar som normalt är det bästa han vet och brukar stå och vänta på en smakbit.


Men i går kväll när Petra och jag hade en lite middag och njöt vid köksbordet då hände det igen. Ni skulle ha sett honom när han trippade och vi smög efter och utan att han märkte det så tog jag bilden, men denna gång fick han lite bassning och paketet ligger oskadat undergranen igen..


Härligt att få ha Petra här på besök ifrån Karlstad också, vi avnjöt som jag sa en liten middag Sjömansgryta och skålade i ett glas Whisky sedan hjälpte hon mig med Janssonen mitt i natten. Klockan fyra kom vi i säng efter mycket prat och skratt varav den sista timmen lyssnandets på musik i väntan på att Janssonen skulle bli färdig..
Nu har jag nästan gått i mål med förberedelserna i matlagningen, skinkan har ugnsbakats och efter sina modiga 4 timmar i ugnen ligger den nu och grilijeras. Sedan ska jag sitta och bara vänta på att 3 söner kommer hem och firar uppesittarkvällen med skinkmacka och bingolotto skulle det visst bli sa Jerry :). För imorgon är det faktiskt Julafton hmmm härligt.

3 kommentarer:

  1. Gullig pakettjuv :)

    ♥ GOD JUL ♥

    Julkram från Anna ♥

    SvaraRadera
  2. Tack .
    Önskar Anna och Huskatten en riktigt god fortsättning på denna vita jul :)
    varma kramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails