fredag 31 december 2010

Mot Hässelby !


Med migrän i bakfickan skulle Tina och jag åka in till Stockholm en snabb sväng i går eftermiddag..
Jag följde med trots att min kropp tyckte att sängen hade varit bättre, men jag tänkte som så att får jag lite annat att tänka på så kanske den skulle ge upp och fokusera mera på något annat skoj.
Efter som hon hade GPS i den stora fina bilen vi skulle ha så kändes det som mina kunskaper om Stockholm med förorter kunde läggas ner och jag skulle bara luta mig tillbaka och njuta som resenär, bara titta upp under lugg om något spännande hände på vägen..

-Jo, fram till Hässelby kom vi men sen vad det kört, jag var tvungen att skaka om min kropp med en lätt prommis på en parkerings plats mellan ett gäng höghus vid enl skyltar runt Hässelby strand, el var det Hässelby gård el något annat Hässelby. Medan jag tog min lilla promenad satt Tina kvar i bilen och kopplade in sin andra GPS , men den fick hon inte igång. Hon ringer personen vi skulle besöka och hon hade faktiskt ingen aning om vart vi befann oss heller, annat än att vi skulle till Hässelby villa stad kanon med så många ställen på samma ställe?!..
Till slut stannade jag en dam och frågade vart vi var och vart hon trodde att vi skulle?!
En lätt förklaring var ju att vi va galet fel iallafall, skönt då vet vi det...
Efter mycket om och men lyckades vi stänga av GPS arna och tråckla oss fram dit vi skulle ca 45 min försenade, men på plats i allafall.
Vi skulle nämligen hämta hennes nya familjemedlem en liten Chihuahua valp på knappa 8 veckor, en liten tös så söt.
Det blev ett snabbt besök för utanför bilen som vi hade parkerat på gångvägen satt Frans och vänta och slog så klart i gång larmet , så jag fick springa ner och ut för att vänta på Tina medans affären gick i lås.
När hon väl kom så beslöt vi att låta mig sköta vägbeskrivningen hem. Men först tog vi en tur till Bromma Zoo och handla lite bebis mat, vi passade även på att svänga in på Max i Solna där mötte även min son Nicklas upp oss och vi avnjöt en hamburgare innan vi tog oss iväg hem mot Norrtälje i lätt snöstorm.
Kan tala om att huvudvärken försvann på mig i Hässelby för jag fick ju "LITE" annat att tänka på.
Som tur är så har Tina och jag så lätt till skratt så denna tur blev faktiskt helt suverän och nu önskar jag henne all lycka med sin nya lilla tjej.

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails