onsdag 8 december 2010

Gryningen !

Gryning är det tidsintervall på dygnet då solen ännu inte gått upp, men dagsljus börjar synas.
Berusad av dess närhet försökte jag famlandes ta mig tillbaka till verkligheten.
Men vilket ljus och att se att denna dag kommer att ge oss lite solljus och med en dags temp på strax under -10, det får man väl tycka är en vacker dag..
Men varför har jag då inte lagt måstena åt sidan och tagit mig ut i naturen på en lång skön promenad med termosen med kaffe nerstoppad i min stora ficka?. Hmm,tänker nog precis faktiskt ta och göra det. Solen är ju inte framme så många timmar. Som tur är kan jag återgå till måstena efter mörkrets inbrott..

7 kommentarer:

  1. Sv: Träna är alltid bra. Särskilt i situationer som är frustrerande, som i kön på mataffären.

    Du har fått beröm för dina bilder på min blogg. Vad kul!

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, ja jag tränar nu ;)..Efter nyår ska jag stå och tindra i köerna, annars brukar jag ha ett motto att en gång omdagen göra något snällt till/åt en främande människa, litet som ett hej eller en hjälpande hand, ge bort min p-biljett när det fins tid kvar osv, och detta ger mig en härlig känsla var gång :)..
    Sv: Jätte skoj att få beröm på din blogg <3.

    SvaraRadera
  3. Hej Huskatten !
    Roligt att du tittade in här hos mig.
    Tack för din kommentar.
    Jag ska ta och titta in hos dig nu.
    kram

    SvaraRadera
  4. Vad kul! Du kan också prova hur det känns att låta någon som bara ska köpa en eller två saker gå före dig i kön. :)
    Jag vill stå i samma kö som dig efter nyår så kan vi tindra tillsammans.

    Kram, Cecilia

    SvaraRadera
  5. Sv: Jag välkomnar mina läsare med glädje!
    Tur att andningen vinner.

    Har du förresten några önskemål om ämnen som jag ska ta upp i min blogg?

    Kram, C

    SvaraRadera
  6. Ja vad trevligt. Vi kommer att ha den längsta och varmaste kassakön. Ser att jag hade lite bråttom när jag skrev och stavfelsnissan dök fram, sorry..
    Ska tänka lite på din fråga om ämne :)
    Tills vi skrivs igen, önskar jag dig en fin kväll

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails