onsdag 8 december 2010

Mitt eget samarbete !

Känsla och förnuft anges ofta som två motpoler även om de i verkligheten främst lever i harmoni.
När känslorna svallar över så ”dränker” de den förnuftsmässiga sidan och vi har då svårt för att ”tänka klart”.
Oftast är det just känslorna som får övertaget och hindrar den rationella sidan inom oss.
Men nu till min idé. Jag orkar inte vara utan bil längre (3mån utan) trots att jag borde vara det till lövsprickningen hade jag tänkt..


Känslan säger jaaaa det rationella neeeeej.
Men nu tycker jag dom ska samarbeta - Så, nu köper jag ingen bil före lövsprickningen, jag åker ut till bror min på lördag och fixar igång hans båt dragarbil den "värsta" lillagröna Niva Jeepen 4 wheels. Han sa att jag fick ta den om jag kom ut och hjälpte till att göra i ordning den. Bromsarna ska bytas och lite annat små pyssel, så är den klar för besiktning .. Sedan så kan jag ut på vägarna och mot naturen igen med kameran och picnickväskan och framför allt nya äventyr. Jag tror Nivan och jag kommer att komma riktigt bra överens.. Så det va väl en bra deal mellan känsla och förnuft ..

4 kommentarer:

  1. Aaaa. Tycker det jag med :)

    kramis

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra deal!

    Tack för ditt fina inlägg på min blogg! Jag hoppas du fick härligt gensvar på dina komplimanger.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vassego :)
    och tack själv ..
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails