onsdag 1 december 2010

Kokostoppar !!

I kväll har jag bakat kokostoppar.. Tre åt jag direkt till TV4:ans Bonde söker... Fast jag hade kunnat äta betydligt många fler. Men nu har jag packat ner dom i plastburk och ställt in den i frysen. För jag vill inte att dom ska ta slut redan utan jag tänkte bjuda på dom i Jul ?! Hmmm, tror inte att jag kan spara på dom så länge dess värre.
50 g Bregott (smält)
2 ägg
1 dl strösocker
200 g kokosflingor (en påse)
liten citronskvätt "diss" bara.
1/2 tsk vaniljsocker
Låt stå och svälla en liten stund , klicka ut smeten med hjälp av två skedar direkt på bakpappret som du har lagt på plåten, in i ugnen på 175 gr, i mitten . Det blir ca 20 st grädda i 10-12 min.

2 kommentarer:

  1. Mmmm, jag älskar kokostoppar!
    Ska nog baka sådana till jul, så tack för tipset!

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Hej roligt att du tittade in här.
    Mumsigt med kokostoppar till jul.
    Önskar dig med en skön kväll

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails