måndag 29 november 2010

Julmarknad i kungsträdgården !

Söndagen den 1:a Advent, va den kyligaste jag någonsin kan minnas.
Åkte in till Stockholm med min kära väninna Ellinor som med sin man skulle på ett annat kalas än det jag skulle på.Men så skönt att slippa åka buss framförallt mycket trevligare.
Mötte upp min son Nicklas på Biblioteksgatan och fönster shoppade lite. Sedan gick vi vidare till kungsträdgården och botaniserade bland marknadsstånden på julmarknaden som dom har där. Härliga dofter spred sig som rökt korv,skinka , mina älsklings Donuts och varmglögg.. Vi tog även en tur runt skridskobanan men inte med skriskor på, vi hängde en stund på staketet och log/ hejade på dom duktiga barnen som njöt denna vackra kväll, även några nyförälskade par som hade date med skriskoåkning, kämpade tappert på vingliga ben, härligt..
Sedan gick vi till Berns asiatiska restaurang och njöt en helt suverän middag.
"Paltkoma" har här inlätts hos Nicklas och mig, då är inte desserten avklarad än.
Därefter va vi tvugna att gå och ställa oss i baren en stund för att njuta lite live musik från scenen.. Vi hade lite tur att träffa Freddie i 15 min innan han och några kollegor skulle på möte med middag.
Tur att man va klädd ordentligt denna kväll, det kändes lite som att gå på Afterski när man gick in på Berns, med storjackan, kjol och skoterstövlar ...Temp visade på -17, när jag kom hem till Norrtälje vid midnatt.
Nicklas mobilkamera fick stå till tjänst, kanoners...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails