söndag 7 november 2010

Bästa mys lördag!

Lite frysslagen rosenknopp. jag passade på att ta några bilder på min som jag tidigare skrivit om
lång blommande ros nere på altanen. För i natt ska det bli redigt kallt och man vet ju inte hur den kommer att reagera efter det.
men jag hoppas att de 20 talet knoppar jag har, kanske lyckas orka med att få blomma ut i sin
fulla prakt


Tänk om du kunde känna dess doft
som precis när man lämnat sista trappsteget följer en en bit ut på
altangången..
Eller när man svettig och trött i armarna med händerna fulla av matkassar och med ett koppel som trasslar för Frans vill upp först för
trappen och man tar ett djupt andetag och denna ljuvliga doft får dig att småle, när du trött masar dig upp för trappen, Oj vad jag älskar denna ros, som gläder mig långt in i november...






Middagen bestod i kväll av Kyckling med Bulgur och grönt, med en drös chili krydda på toppen.
Strax därefter kom Natalie hit på en myskväll med sig hade hon snacks, godis och en film.
Jag skulle sitta Valpisvakt i kväll, så det va extra roligt att få lite sällskap och att jag fick visa henne Ellinors sötnosar plus att jag får ha Charlie och hans lilla syster Bisou här inatt, känns bara såå mysigt, Frans har skött sig bra i kväll och hoppas att natten kommer att gå lika bra..




3 kommentarer:

  1. Att fotografera blommor är tacksamt, dom är ju vackra, och då skulle man tycka att det bara är ta en bild, och det blir bra, första bilden är bara så snygg, en vacker blomma behöver inte stå i sin prakt för att vara, just vacker. Tack Nettan för fina bilder.....Timmen är sen så passar på att önska dig en God Natt T.

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder och jag blir ju hungrig när jag ser maten, gillar kyckling och bulgur :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. jaa!!! asså gud så mysigt vi hade, du nettan jag är ledig fredag kväll och hela lördag & söndag ;) tror måndag oxå haha! mysa kanske, och lite valpis vakt :)

    du är bara för bäst när du skriver blir så glad hjärtat mitt!! kram och puss på skinkan :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails