torsdag 25 november 2010

Mys i snövädret !


Efter en dag med skottning , halkat och ramlat pladask och lite måsten..
Träffades Ellinor och jag för en kvällspromenad.
Vi valde att gå en sväng nere på stan, för där borde det vara lite framkomligt på vägarna, trodde vi.. Ja dom va i full gång med att ploga och vallarna låg längs trottoarerna och vägarna hade sina vallar i mitten, men med lite knöl så lyckades vi trampa igenom det och utan att halka eller ramla omkull och med ett gäng vovsingar som bara njöt av all snö, så kom vi hem till henne för att få i oss en kopp kaffe med en nybakt sockerkaka det serverades även en whiskey som värmande tillbehör.
Vi konstaterade att -Wow, vad mysigt det är efter en blåsig, snöig promenad att komma in med rosiga kinder och värmen möter än i dörrn, få kura inne med levande ljus och något gott att inmundiga, men lyckan vara inte så länge, förräns det va dags för Frans och mig att åter bege oss ut i rusk vädret och hem. Väl hemma va det bara att för fjärde gången skotta en gång in till min trapp. Det kommer att bli en lång vinter, Nordenatlanten är i en negativ fas så den har " övervintrat" förra åtets jätte vinter så det är därför vi även i år för en varga vinter , kan ta ett par år innan den kommer in i en postiv och varm vinter fas igen..Så, jag ska nog köpa mig ett par till termobyxor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails