onsdag 17 november 2010

Kvällspromenad !

Tog en långpromenad i går kväll, passade på att gå en sväng runt våran lilla stad, en tisdagkväll vid 21,30 tiden är tyst, tom och dimman som låg som ett duntäcke gjorde att sikten va riktigt dålig men samtidigt gav det ett häftigt ljus.
Passa på att fönstershoppa och fundera lite över julklappar och den stundande advent..
Det bästa jag vet med mina promenader är att många funderingar i form av frågor har lättare att sträckas ut ifrån frågetecken till klarhet, kan sedan läggas undan eller användas det beror på vad som oroar eller problemlösningar jag måste lyckas få ordning på. Som tur är går jag inte varje dag med oro eller problem tankar näää -Jag njuter bara när jag promenerar, laddar om liksom..
Men,introspektivt analyserande av den egna situationen är snabbaste vägen till oroskänslor.
Det finns något trösterikt i den tanken. Vår hets efter att vara så introspektiv själviakttagande, självbeskådande, inåtvänd, grubblande, introvert .....
Avslutade kvällen när jag väl kom hem, med att tända några värmandeljus drack en mugg te och mumsade i mig två hårdingar, gick och la mig somnade ovaggad .

2 kommentarer:

  1. Ser ut ovh vara en härlig liten stad, jag bor också i en liten stad, Enköping om du känner till staden?
    Julklapparna har börjar snurra i huvudet nu, vad ska man köpa?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja en vacker liten stad som sover gott efter 18.00, under vintern går den i ide. Men på sommaren blommar den upp av alla sommargäster.
    Ja visst känner jag till Enköping, har lite släkt där :).
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails