lördag 20 november 2010

Däckexplosion toppat med Julig Show !

Ja, du läser rätt...
Tur att inte alla dagar liknar denna dag, fast det va ju en bra dag i slutendan..
Jag ska försöka sammanfatta min dag.
Börja med snöväder och känsla i magen att jag nog inte hade någon större lust att åka in till Stockholm om vädret inte blev lite bättre, men efter mycket om och men så bestämde jag mig för att åka med Ellinor in till stan eftersom hon ändå skulle på styrelsemöte och jag ville träffa mina söner och då va detta ett perfekt tillfälle att åka med henne och då kunde vi skratta och prata om ditt och datt under resans gång.
I Täby skulle vi även hämta upp en annan kvinna som skulle på mötet..Nu va vi alla tre i bilen och så där nöjda och glada över dagens olika nöjen vi skulle på..
Strax utaför city närmare bestämt vid Naturhistoriskamuseét , får vi en däckexplosion på höger framdäck och som tur va så körde Ellinor inte så fort när detta hände, vi fick ta oss av vägen och smyga vidare och då på fälgen med lite slafsrunt från det föredetta däcket, men vi kunde inte kliva av efter den trafikerade vägen, men vid museet tog vi av och parkerade under viadukten. Klev ur bilen och stönade om det regnade/snö vädret och puktering bara en timmes resväg ifrån vårat hem, kanon start på denna dag.
Ringde en Taxi som efter mycket om och men dök upp och plockad upp oss i mitt i rondellen. Nu borde det räcka tycker man, men när jag klev ur våran bil då gick dragkedjan på mina stora tunga promenad stövlar sönder . Där står man med ett fladder-stövelskaft med stuprörs jeans nerstoppade och dom är så smala så det va inte att tänka på att dra byxbenet över stövlen, så jag fick akut snöra min stövel med skosnöret och längs insidan på mitt vänster ben såg det mest ut som en kassler med raggsocka som fint ville krypa fram .. Snygg tjej när man ska möta sonen för ett par timmar i stor stan.

När vi väl va framme på Sveavägen betala Ellinor Taxin och jag hoppade ur vinkade hej till henne och den andra kvinnan som skulle på det nu "något" försenade mötet.. Började mitt äventyr med att leta upp Nicklas som skulle möta mig och även snabbt försöka hitta en skoaffär
för ett par nya stövlar, måste jag ju ha, så här lite spontant och halvt hysterisk, små skrattandes kramade jag om min son och berätta om allt tok som hänt... Snabbt hittade vi en affär och tack och lov för regn för folk har full sjå med att gå utan att bli så blöta istället för att titta på vad alla har på fötterna denna dag..(Hoppas jag).
Så med nya stövlar på fötterna och de gamla i plastpåsen tog vi en sväng till NK och flanerade och titta på folk med hela skor/stövlar på fötterna och njöt den vackra jättegranen som nu är på plats.


Sen gick vi till Wallmans salonger och fick se lite av Jullunchshowen , kan rekommendera detta varmt. Pussa och krama på min andra son Jerry, roligt att träffade Frida och kramade på henne med.
Drack lite kaffe och annat gott. mumsade lite pepparkakor, knäck, ischoklad och skumtomtar.
Och lyssnade på härligt uppträdande, blev alldeles varm inombords och dagens elände bara började skölja bort och känslan av kärlek från två av de mina och julig stämning blev en perfekt lördag trots allt. http://www.wallmans.com/sv/dinnershow-wallmans/wallmanssalonger/Jullunch/Default.aspx
Efter ett par timmar där tackade vi för oss och Nicklas följde med mig till Sveavägen, där jag mötte upp Ellinor och R.
-Jaha brutalt kastas man åter in i verkligheten, hur kommer vi hem? vad ska vi göra med bilen?, vi kunde inte byta däck pga lite för liten domkraft. Såå Vi fick ta en Taxi igen till en godvän till Ellinor som lånade ut sin bil, så vi åkte och hämta den vid hans Restaurang men innan vi tog bilen så blev det en Espresso på stående fot..
Såå nu är va vi åter på väg hem, men först måste vi lämna av den andra kvinnan i Täby, sedan hem hit till Norrtälje. I skrivande stund har min kära väninna fått åka tillbaka till Stockholm med en annan domkraft och ensam i regnet fått byta däck, lämna tillbaka bilen och åter nu sitter hon i en taxi på väg till sin bil, med lite tur är hon i Norrtälje igen innan midnatt.
Vilken dag. Men man är ju lite svag för små äventyr..Tjaoo

2 kommentarer:

  1. Vilken dag!! ibland händer visst allt på en o samma gång, tur att de gick bra när ni fick punktering, förstår om ni ble rädda.
    Vilken osis med stövlarna, tur du hittade nya.
    Kramis Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Ja tack och lov att dagen blev så bra som den blev trots allt..
    kramis

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails