tisdag 9 november 2010

Dagen före ovädret !

Vilken måndag, obeskrivligt härligt väder. Min kära väninna Tina med dotter Emelie och jag begav oss ut i naturen. Med kaffetermos ner stoppad i fickan och muffins i påse, va vi klart redo att möta dagens lilla äventyr.

Vi började med att åka till stallet, så jag kunde få träffa hennes nya fina häst.
Men det är lite jobbigt för mig detta att åka och
besöka, krama , lukta, känna den mjuka mulen sniffandes på en, och saknaden blir obeskrivligt stor att jag numera inte har någon häst.. Men åter till dagen, han va en supertrevlig häst och stallet hon har honom i va jättefint.




Sen tog vi bilen och åkte till Svanberga för att promenera med hundarna och inmundiga våran medhavda picnick.
Efter att ha gått en stund i skogen så kom vi ut vid denna vackra sjö (fast vi bor vid havet) Där vid vattenbrynet låg luddret som snö längs strandkanten.. Denna plats är så vacker och sjön heter Erken som även förser oss i Norrtälje med dricksvatten. Att hitta en skön plats att slå sig ner på är inte svårt när miljön är så välkomnade och nästan tar dig i sin famn. Efter kaffet va urdrucket och som vanligt när man har skoj så går tiden så fort, så även idag. Trots att vi hade fått 3 tim på oss, eftersom hennes barn slutar skolan så blev det att börja "älga" genom skogen och kasta in både hundarna och oss i bilen och åka in till Norrtälje och där snabbhandla för att sedan köra mig hem, det blev en snabb puss och kram och ett lovande att vi inte kan ses så här sällan, man hinner inte avhandla allt och njuta, skratta eller bara vara på 3 tim .
Tank va tacksam jag är att jag fick en sådan här dag, med tanke på katastrofväder som idag erbjuds, vilken tur vi hade.
Nu kan man liksom surfa på gårdagens energikick och friskaluft.












1 kommentar:

  1. Hej flickor. Ha det gott och må som Ni ser ut att må. Kram Britt/mam

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails