måndag 1 november 2010

Svårmånad!


Nu är den här !!!!
Den månaden på året , som jag gillar minst.
Vet inte riktigt va det är, men tror att jag mår lite som sämst då, hoppas att denna november kommer att visa mig att jag har fel...
Kan inte säga att jag blir deppig, näää.
Men ofta då blir jag förkyld, känner mig lite ensam, saknar värmen innan jag vant mig vid denna långa mörka kyliga tid jag har framför mig.
Jag har lite av en bokslut över det gångna året, både på det goda och onda..
Annars är jag svag för det gråanyanserna, som ger mig lust.. Hm, en paradox?? ..
Många tycker inte att november är så farlig utan menar att vi har julen att se fram emot, kanon..Utan tycker att februrai och mars kan vara tuffa månader, men då har jag vant in mig i detta mörker och kylslagna land och gillar läget till hundra faktiskt.
Men vi får väl se, vad november kommer att ha med sig detta år, kanske blir jag överaskad ??.
Möter nu upp med tillförsikt och skapligt gott mod.
Efter mina måsten idag skulle jag gärna vilja måla en glad tavla :)..

7 kommentarer:

  1. Jag kunde inte ha uttryckt mig bättre själv... Du sätter ord på hur jag också känner just nu!

    Varmaste kramen min vän!

    SvaraRadera
  2. Varm
    1 november kram till dig Pia

    SvaraRadera
  3. Gillar inte heller november, är en månad som står still, händer liksom aldrig något då känns de som.
    Man får hitta på någe kul, kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ja vi får lösa detta med trista november, om du kommer på ngt kul, skriv och berätta, öppen för alla förslag :).
    kram

    SvaraRadera
  5. Jag har också ogillat november.
    Nu är jag glad att jag får uppleva en till.

    Varm kram och gör sånt som du tycker om och elda mycket:-)

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar Fighter !
    Så sant , man ska nog vara glad att man får uppleva november en gång till.
    Men ibland är det svårt att nöja sig med det...
    Varmaste kramen

    SvaraRadera
  7. Oktober är en sån månad för mig. På något sätt lättar det betydligt när November tar över. Nu är det fullt mys med ljus och böcker och egetnligen vet jag inte varför men jag TROR att det är just för att mörkret tagit över. Den där perioden när ljuset bara försvinner allt mer förtär mig. Dagarna blir kortare och vädret hamnar i ett "grå-läge" trots att träden lyser i klara färger. Nu har mörkret lagt sig och jag går ner i varv. Njuter av friden och ser fram emot adventljusen.
    Hoppas du kan känna att din novmeber blir en bra månad...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails