söndag 21 november 2010

Nu gick det, Muffins !!


Nu har jag lyckats hittat "min" nyckel till porösa mjuka underbara muffins. Har ju haft lite problem med sockerkaka och muffinsbak förrut, du som följt bloggen vet det säkert..
Jag har bara varit denna söndag, efter gårdagens puls känner jag mig bara så där söndagsmossig.
Men ändå lite lust att göra något här hemma, så jag har pysslat runt och dammat lite och tänt i min lilla öppna spis eftersom jag har köpt hem lite spisbränsle igen.
NU på eftermiddagen kom sötsuget som ett brev på posten, ahhhh måste ha något till kaffet.
Så jag gjorde återigen en satts muffinsmet. (Trägen vinner)
Gjorde om lite och la till lite, ah meeen äntligen blev dom precis så som jag har velat ha dom, är jag något glad nu, japp sitter nu med ett kopp nybyggt kaffe och har just mumsat i mig denna lilla goding, känner mig riktigt nöjd och glad.


Här är receptet :
2 rumstemp ägg
2 dl socker Vispa detta poröst några minuter
75 gr smör
3/4 dl mjölk värms tillsammans på spisen medans jag pysslar med det andr
inte koka, drog undan och lät det svalna till finger temp.
2 dl mjöl Tog en ny bunke och hällde i mjölet och resten av de
2 tsk bakpulver torra ingredienserna och blanda detta.
1 1/2 tesk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 1/5 mtsk potatismjöl
Sedan tog jag bunken med smeten och varvade i mjölblandningen med vätskan
under tiden jag faktiskt körde med el vispen.
När detta va klart så la jag lite hallon i botten på formarna och hällde i smeten.
In i ugnen i mitten i ca 10 min 225 gr.


3 kommentarer:

  1. Tack för tipset
    Ska provas
    ha en fin kväll
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  2. Sitter just nu och mumsar, lika goda idag efter att dom legat i frysen :)
    Lycka till
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails