lördag 28 augusti 2010

Fika hos valpisarna !

http://www.pandillodebesito.se
Chihuahua valparna jag berättade om tidigare har nu hunnit blivit 4 veckor. Igår var jag hem till Ellinor och fikade och gosade med dom små, ja även dom "stora" tar ju vad dom vill ha som pussar och knäsitt särskilt när man själv sitter på golvet och ska plåta valparna så tycker dom stora att dom små får nog lite väl mycket uppmärksamhet och tar saken i egna tassar , smyger upp i knät så dom inte "märks", smyger sedan upp mellan mina armar och mellan kameran och mitt ansikte kan man nog tigga till lite uppmärksamhet från mig, svåra att motstå är dom iallafall.
Sedan blev det ju kaffe och vi avhandlade lite om de gångna åren, även lite framtid. Nästa vecka har vi nu planerat en långpromenad med en del av hennes flock, tror att hon tar med sig fyra stycken vuxna, mamma och valpisarna får ju så klart inte följa med eftersom dom är för små..
Men då ska vi ta med en härlig picnick korg och Frans kommer att få ett ¨skojigt gäng med sig i skogen. Så nu hoppas vi bara på ett väder som åtminstone är fritt från nederbörd. Något jag har skrivit om så många gånger i min blogg, är som jag visar också att kunna njuta och se det lilla i vardagen, det är som ett livselixil för kroppen, att öppna upp sitt sinne och våga glädjas åt och framföra allt njuta det lilla. Stanna även upp och andas djupt med näsan några gånger per/dag, så får hjärnan lite fräscht syre att glädjas åt också ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails