onsdag 11 augusti 2010

En tur till Svanberga!

Åkte en sväng till Tina, det är själva den vad knöligt vi har det med att få till någon tid att umgås på, men nu lyckades vi i allafall, och jaa hon hade bakat en sockerkaka till "bara Mig" för att jag skulle orka köra fram och tillbaka en resa på 2 mil tur och retur ?!...
Jag skulle även titta på hennes nymålade kök i svart ??? hmmm kunde detta ha blivit snyggt tänkte jag medans jag åkte ut till Svanberga. När jag kom fram rusade Frans först in för att handlöst busarunt med Isa och Freja, Tinas spontana och glada mellanpudeltjejer som Frans bara älskar och då så pass mycket att han skvätte runt hejvilt på både väggar och golv hmmm, jag fick tokspel, Tina for runt med skurmoppen och hundarna va gööör glada och bekymmrade sig föga om våran irri över detta busliv som dom förde. När vi väl hade samlat ihop oss och hundarna hade lugnat ner sig något, så kunde jag engna mig åt att beskåda det nymålade köket, Och Tina började pyssla med att få ut sockerkakan från formen??? hahaha...Jag bara älskar henne.

För att börja med det svarta köket så kan jag bara säga Wow, så snyggt och läckert det blev, ja riktigt stilfullt och vackert.

Nu till Sockerkakan , -Jo, Tina är nog den bästa mästaren på sockerkaka, jag bara älskar hennes bakverk. Alltid fluffi och mustigt god, så även idag efter att hon väl hade fått den att släppa från formen, den ville liksom inte riktigt ge med sig, men efter mycket om och men pluppade den ut, och döm om min förvåning, trots detta pill så fanns det iallafall en god vacker kaka. Jag begriper inte hur hon gör för att lyckas med dessa sockerkakor trots att hon glömde smörja formen?? helt otroligt, Snacka om proffs!!


Efter fikat, tjatter och prat som även delades med Amina så tackade Frans och jag för oss för denna gång och hoppas att vi snart ska ses igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails