torsdag 19 augusti 2010

Suck ! Så vad det dags igen

Detta är ett utdrag från Marikas status på fb idag:

Marika Nilsson heeeerrrreguuuud ... det var ju ingen pandemi !!!!!! ..Vilka ska skjuta i sig gift denna gång....
Riskgrupper får gratis svininfluensavaccin Klicka på länken
http://www.svd.se/
Riskgrupperna för svininfluensan kommer att erbjudas gratis influensavaccin även i höst, åtminstone i Stockholm. Inom en vecka ska landstingen tillsammans med Socialstyrelsen diskutera vilka rekommendationer som ska gälla.
Anette Jidlow Att dom inte ger sig , j...a idioter...
P....jag är så satans förbannad över att jag blev övertalad att ta den där skiten. Lyckligtvis vägrade min äldsta, hon är övertygad om att det är som du säger. FAN, säger jag bara.
Marika Nilsson ja att de orkar ...óch alla som går på detta ...lika galna.. fattar inte hur de vågar....

Anette Jidlow Usch usch tragiskt..Blir orolig över att vi har slutat tänka själva...

Marika Nilsson P..jag förstår att du är arg på dig själv ...media gick ju ut hårt o skrämde upp hela svenska befolkningen...många som lät sig övertalas...Ja Nettan.... jag är jävligt orolig att hela svenska befolkningen fått hjärnsläpp.... info om vaccinets biverkningar fanns redan från början
Marika Nilsson Dessutom är det enligt konventionerna förbjudet att skrämma en befolkning till handling.... det är straffbart !! Finns en anmälan gjord redan som gäller hetsen som förekom förra hösten i samband med svininfluensan...

P..... ja, vi blev erbjudna på jobbet, och en vacker dag skulle en kollega prompt åka iväg, och skulle absolut ha med mig. Jag var livrädd, jag skojar inte. Fick faktiskt gömma mitt huvud under hennes tröja, låg alltså med det i hennes knä. Jaja......spruträdd också. Frågade om det fanns risk att jag skulle gå därifrån baklänges etc...jaja....nej, verkligen inget roligt! :-D
Marika Nilsson jaaaaa den lättövertaldade massan.... och folk undrar hur Hitler kunde få anhängare....
Anette Jidlow Inga problem :/ att få den stora massan med sig.. Men men, vi är ett flockdjur precis som Lemlarna rakt ut från stupet utan att veta varför ...
Marika Nilsson Japp Nettan så är det ...vi följer med strömmen..och känner gemenskap ..och tar vaccin o äter piller utan att veta mot vad och varför ...
P....Eeeeeeeeexaaaaaaaaaakt! ALLA måste ju ha de där pillrena nu. Varför då?????????
Anette Jidlow kan man undra hmmmm
Marika Nilsson hhmmmm feeeeeeel ordval.....inte vi....inte VI ...utan alla människor som inte orkar tänka själva.....
Marika Nilsson och jag är urless på all form av medicinering.....ta tag i orsaken istället för att medicinera symtomen--
P..... jaaaaaaaaaaa, verkligen. Självklart finns vissa mediciner som är livsviktiga, men det är ju inte det vi snackar om. Jaja..........
Marika Nilsson Just nu tänker säkert de flesta ta emot GRATIS ( ooo vad det lockar) vaccin och vaccinera bort sitt eget immunförsvar.
Anette Jidlow Det otäckaste är att detta ligger i våran uppfostran, att lyda dom... :/ och ibland tycker jag det är bra skönt att våga trotsa :)detta är ett sådant tillfälle...
Marika Nilsson jaaaaa helt sjukt... anpassa oss...göra som alla andra gör ...NO WAY Aldrig .. egna tankar, egna ställningstaganden och egna beslut gäller ...= Jag har ett liv!!
Marika Nilsson handlar ju inte alltid om trots... utan många gånger om egna medvetna val där man skiter i vad folk tycker ...
P..... Blääääääääääää
Marika Nilsson preciiiis
Anette Jidlow Stöööön ....
B.....När kan man ställa sig i kön?




Kommentera...

2 kommentarer:

  1. mmmmm jag undrar stilla om människor kommer ihåg det här om ett år eller två när nästa "dödshot" kommer?
    Är det inte pinsamt att ha mer eller mindre tvingat människor att vaccinera sig för det var ett hårt tryck på dem som inte ville med den känslomässiga responsen "men vill du smitta andra då?"....

    :/

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja jag håller med dig om att trycket va hårt och med en börda av "skuldkänslor" ?! Något som jag tycker är och va Galet...
    Det otäcka nu är ju alla biverkningar som vac har givit många.
    Nä klart att allt faller i glömska och det är det som är problemet, att vi är ganska befriade numera från att ta egen ställning och beslut i frågor och varför då lägga något på minnet som man inte har aktivt varit med att ställning till?!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails