onsdag 18 augusti 2010

Kanel mot röksug !

Nu hoppar jag: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Efter mycket funderingar kring vad som skulle kunna vara bra för mig att ta till när lusten och ångesten över ett bloss blir lite för stort. Så har jag nu efter att ha provat allt från sugrör till att äta på små smala bitar äpple eller morötter, solroskärnor eller godis. Men inte tuggummi det är inte min grej, ej heller att ha något underläppen, fungerar inte alls för mig.
Så får det bli kanel, Wohoooo wow säger jag bara, vilken upplevelse... Lagom tjock, lagom hård, lagom i vikt och den ger ett lätt stickande och smaklig känsla när man suger på den..Jag har hittat den som ska hjälpa mig med att bli fri från nikotin beroendet och min vana att ha något i min mun och mellan mina fingrar...
Så , nu vet vi inte i vilken form min kropp och själ kommer att vara under en period??? men men.
Det är värt det, jag har ju lovat mig att göra detta såå det är bara och görat.

Tid sedan rökstoppet
Positiva hälsoeffekter
20 minuter
Blodtryck och puls går ner till en normal nivå.
8 timmar
Nikotin- och kolmonoxidhalten i blodet minskar med hälften.Syrehalten i blodet blir normal.
24 timmar
All kolmonoxid har försvunnit ur kroppen.Lungorna börjar rensa bort slaggprodukter.
48 timmar
Inget nikotin finns kvar i kroppen.Förmågan att känna lukt och smak har förbättrats rejält.
Så fort går det faktiskt !
bild :) Det står en kanel stång i min lilla äggkopp på diskbänken, precis så är det..

5 kommentarer:

  1. WOW vilken kämpe du är.Men har man bestämt sig så brukar det ju gå så mycket lättare.Ha en skön dag och lycka till vännen .Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Kanel....? Där ser man :)))
    Stort hejja på dig från mig. Rökning E inte bra men ..... ibland är det gott... :/ bad bad men men

    SvaraRadera
  3. Man är som på kanelen nu :))
    Kram på er girl´s

    SvaraRadera
  4. Håller alla tummar som går och tror på Dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack Pia!
    Jag kämpar på ;).
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails