onsdag 11 augusti 2010

Bokhyllor vill också..

Visst är det så ? att även bokhyllor vill få sig en piff ibland ?!.
Igår kväll började jag ta ur några rader av mina böcker ur bokhyllan (som jag i skrivande stund är så less på) dammsamlare aaaaa, Tänkte så smått att jag skulle kasta alla, men vad skulle jag då fylla dom tomma gapande hyllplanen med ?. Så jag kastade "bara" 1 och 1/5 papperskasse med böcker. För annars hade jag ju lika gärna kunnat kasta ut hyllan också, istället för att måla om den, eller hur?..
Började pensla i mörka mörka vardagsrummet som endast har svag belysning, inte att rekommendera.. Så jag gav upp ganska snart och kröp i säng, för att direkt i morse med kaffemuggen i min ena hand och penseln i den andra sätta igång med styling av bokhyllan, nu va detta inget snabbt projekt som jag gav mig in på, nääää bokhyllan fullkomligt suktade efter fukt och bara mumsade i sig färglager på färglager. Min godevän Torgny kom på en "snabbvisit" trodde han ja hahaha, jag bjuder på lite lunch om du har lust och hjälpa mig med detta så jag blir klar någon gång hmmm bra idé av mig tyckte jag med ett leende på läpparna, och vips så satt han på golvet och målade och målade. Nu är hyllan klar och böckerna på plats, men det konstiga i denna historia är att bokhyllan är lika full med böcker som den va igår när jag plockade ur och kastade så mycket, hur fasiken kunde det gå till???.





n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails