torsdag 5 augusti 2010

Grisslehamn !

Idag har jag och Frans kört Petra till Grisslehamn, Frans skulle aldrig kunna förstå ifall inte han är välkommen på en uteservering. Han kan detta med fika ute, tror dock att det är ett inlärt beteende ?! Som han har snabbt fattat ger utdelning, i något gott att stoppa i munnen och få lite klappar och kramar från förbipasserande folk el gäster som sitter vid borden brevid, va det än må vara så är han en livsnjutare av högsta rang..

Ett besök på Ångbåtsbryggan hann vi med innan Petra började jobba, där drack vi kaffe och delade på en sallad närmare bestämt en Cesarsallad som va riktigt krispig och god.


Man kan inte tro att Industrisemestern är slut, för hallååå så mycket folk det va i rörelse i Grissel idag, och varmt soligt väder var det också. När vi hade ätit klart promenerade vi till affären och handlade lite. Frans och jag väntade utanför och beskådade trafikkaoset och alla flanerare som försökte samsas om den enda vägen genom det lilla samhället. Bara det är värt att beskåda..








Jenny och Petra´s hem under denna sommar, medans dom serverar och pysslar om sina gäster på Restaurang Marinan i Grisslehamn.
Så söt liten stuga på ett rum och kök , med en liten yttepytte vedspis, skulle inte säga nej att få bo i detta torp under sommarmånaderna..
sedan vi vinkat hejdå, åkte Frans och jag vidare till Hallstavik en sväng för att hälsa på Eva som inte va hemma hmmm typiskt.
Nu är vi åter hemma och jag ska pyssla med lite bilder innan bädden. Hoppas att detta varma väder nu får vara några dagar, gärna veckor näää månader, för jag känner att jag kan gått få i mig lite mer av solensvärme så jag kan möta vintern med ett glatt leende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails