torsdag 10 juni 2010

Sugen!

Sugen på något?? i förrgår, igår, idag, ja varje dag faktiskt..
När jag va liten och även som vuxen har jag aldrig varit någon bakverksälskare.

Tex, som yngre kunde jag bara äta precis nygräddade bullar direkt från ugnen och då helst bara min mormors eller mammas ja moster bullar går fin fint också.

Men "gamla" bullar från gårdagen som legat i en påse är bara bland det äckligaste jag vet. Så är bullarna inte nygräddade, så ska dom ha legat i frysen för att sedan tinas upp i en riktig ugn,det fungerar bra, absolut inte microtinad eller självtinade, då känns dom återigen sunkiga..

Åt heller inte tårta eller glass gillade inte grädde och tyckte verkligen inte om glass som andra barn bara älskar..

Det där med glass har jag fått "ätaupp" av min söner som idag har berättat att dom har lidit lite av bristen på glass i frysen som alla deras kompisar hade hemma, och min ena son säger så här då -Att, hade du gillat glass så hade det funnits hela frysen full..Dessvärre ligger det något i det, nu blev dom inte utan glass under sin uppväxt , men det va bara vid speciella tillfällen som djurparken eller på någon badstrand och en fika på något ställe..

Nu när alla har flyttat och jag är ensam med Frans så är det som fan är lös, skulle kunna äta tårta eller blåbärsmuffins varje dag faktiskt. Jag är superduper sugen på smarriga saker, men bullar kan jag fortfarande låta bli om dom inte är nybakade av någon jäkligt bra bullbakare. Glass blir det dock bara ett par om året.

Jag får nog ta och fixa en blåbärsmuffins till kvällen iallafall. Undrar i mitt stilla sinne om detta är en kompensation över något annat som ibland saknas i ens liv, hmmm..

1 kommentar:

  1. Jag vet vad som fattas.....En stund med moran framför deg och ugn....Varma goda bullar som kan frysas och sedan fraktas hem till Norrtälje :) Välkommen gumman.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails