söndag 20 juni 2010

Slö frukost !

Sovit så länge idag så att min skalle känns som ett blomkål, men nu börjar jag komma iform igen.
Men det blev bara en mager frukost som jag just har intagit på balkongen. Dom har lovat lite åska med regn idag, så vi får väl se vad som sker. Om det nu blir ett skitväder så får jag väl pyssla med något inomhus.Jag har flera ställen som jag inte stolt kan visa upp, tex mina garderober som skulle behöva få sig en omgång..Förstår inte varför jag inte tycker om utrymmen som jag med ett handslag kan stänga in så jag slipper se det?! Det är precis som att stänger jag dörren så finns det inte och jag blir lika förvånad varje dag jag öppnar en sådan plats, att jag återigen stänger om det, och ser jag det inte så finns det inte, är du med? förstår du vad jag menar ?.. Jag kanske borde ta bort alla mina garderobsdörrar och lådor och köksdörrar,blotta allt.
För jag klarar inte oreda där jag ser och är, för jag har en rörig hjärna och behöver lugnt och strukturerat utanför, för det blir för mycket om jag har rörigt både ute och inne i min skalle.
Jag fixar inte kaos, så det vore kanske en idé att ta bort alla dörrar, hahaha...
För hur sjutton ska jag som är så gammal lära om i detta ?? undrar också varför det inte kan vara perfekt hela vägen utan att jag måste få ha ett litet rörigt område liksom en protest för mig själv. Det trista i denna protest är att det faktiskt bara jag som lider av detta....
Så jag undrar just nu vad det är jag vill visa mig själv, i detta beteende. Eller är jag bara så j..a slö????

1 kommentar:

  1. Hahaha... kan inte låta bli att skratta för mig själv när Du beskriver det där, för jag är exakt likadan.
    Många i min omgivning förvånas över hur jag som har det så välstädat och undanplockat i mitt hem kan ha det så rörigt i skåp och garderober, men det är precis som Du skriver. Syns det inte så finns det inte.. :)

    Har också några garderober som jag måste ta tag i.. fast det tar emot!

    Kram vännen! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails