söndag 13 juni 2010

Ett hav av blommor !

Ett hav av blommor mötte mig idag i skogensbryn. Nästan tropiskluft ute, varmt och skönt men med en högfuktighet som nästan skapade en känsla av ? är det en mjuk känsla??? kanske?
Det har varit en lugn lugn lugn helg med bara mig här och i lördagsnatt en sovande Petra. Vi slängde bara några ord och drack ett glas vatten i natten , för att kolla till att vi liksom mådde bra och hann även avhandla hur våran dag hade sett ut. Det har varit ett småruggit väder i helgen fredagen bjöd ju på så mycket regn att vi har fått för en helmånad tycker jag och i går så kryddades vädret, med en lite för tidig höststorm. Men idag vilar lugnet och växligheten sträcker på sig och skakar bort det sista vatten dropparna från sin axlar och kavat växer vidare..
Frans och jag tog en lång skön promenad bland alla blommor och blader. Kameran fick följa med också

Detta är ett axplock av alla blommor som nu finns ute i naturen
Lupinens kärlek till färg har tydligen inga hämningar alls, ljuvligt vacker är den..




Midsommarblomster som denna lilla blomma heter brukar ha hunnit blomma klart innan midsommar kommer. Så stången brukar tillslut bara få smörblommor, prästkragar och björkris. Men det är ju inte fyskam heller..



Don´t judge a book by its cover... Eller, det vackra ligger ju i betraktarens ögon. Jag gillar denna lilla skrutta

Några droppar fanns kvar efter fredagens regn och min tanke for vidare...
Omärkligt vill jag trilla
ned i ditt ansikte
söka mig till dina läppar hmmmm nice ..

Maskrosens sista kamp för nästa års revansch...







3 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt med alla färger i naturen just nu, och den intensiva gröna färgen som växlar från ljusaste nyans till mörkaste mörka.
    Jättefina bilder som vanligt! :)

    Önskar Dig en kanonfin vecka!
    Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Underbart att läsa Dina filosofiska tankar. Det lägger orden på mina läppar, det som jag inte kan få fram. Man måste få ut det som kommer in....Hur bär Du Dig åt. Sluta aldrig att filosofera, eller att ge ut det i text. Vi bara njuter. Kram moran

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder du bjuder på idag.Önskar dej en skön dag vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails