tisdag 8 juni 2010

Kalas med lite drama!

Efter att nu har legat i ryggskott med huvudvärk börjar jag sakta återvända till det normala..
Men jag ska berätta lite om söndagen som gick i kalasets tecken. Jerrys Flickvän Sabina fyllde år Och vi samlades familj och vänner på bryggan, hemma hos hennes mamma Carina och Jarmo. Efter som det va ett sådant vackert väder och man vet ju inte hur många vackra soliga dagar det kommer att bli denna sommar. Så måste man ta vara på alla fina dagar ute i det fria för då så blir det nog ganska många njutbara stunder, antingen på dagtid eller kvällstid...
Det började med lite Champagne med jordgubbe alternativ fanns även för den som ville ha det.





Härlig sallad med bröd och olika ostar serverades



Tre små hundar va med på kalaset, Tindra, Harley och Frans. Dom hade gudaskoj vill jag lova..Frans ville visa sina färdigheter för fegisarna som stod på bryggan och hejade på hans pinnjakt i havet. Men vid ett tillfälle blev Pinnen för stor och tjock, efter tre kallsupar och tjurskallig som han är så släppte han inte taget, hans krafter började tryta och en lätt panik steg uppe på bryggan, vi alla som var där hade nu samlats runt och hojtade på Frans att släppa taget, men nej nej.. Han hade ingen ork kvar nu och va nästan helt slut, när Jerry kastade av sig solglasögon , skor och mobilen, för att sedan hoppa i handlöst i det småkalla vattnet och fick tag i Frans sele och kunde lyfta upp honom till mig på bryggan, men sedan va det lite bök att även få upp Jerry igen men tvillingbror Nicklas tog ett stadigt tag i armen och lyckades även få upp honom..
Efter detta drama som slutade väl.




Var det dags för Tårtan och kaffet. Tro nu inte vovsingarna hade fått nog
efter att dom hade fått en smakbit av tårtan, begav sig gänget åter till vattenbrynet och leken va i fullgång igen.

Vill tacka Sabina och Jerry för ett super fint kalas.
Med god mat och härligt sällskap.
Nu ska jag ta med mig lille Frans på en lång promenad och hoppas att min kropp blir pigg och glad igen.




2 kommentarer:

  1. Fy vilket drama! Och vad Jerry var modig som
    hoppade i det kalla vattnet. Nu har han tagit sitt första sommarbad. Hoppas Frans lärde sig något. (men inte han tror jag). Envis som han är. Hur är det med ryggskottet?
    Vi väntar på Dig i Nyköping.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Vad fina de är. Jerry och Sabina.
    Krama dem från mig/mormor

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails