fredag 11 juni 2010

Lågtryck !

Fjädermoln med krokar hmmmmm började ana oråd i går på balkongen.
Tog då denna bild när dessa vackra fjädrar visade sig på den blå himlen, igår när jag intog min lunch på balkongen i solenssken. Det ser precis ut som något kommer och det är ju det som sker, för då händer detta att ett lågtryck lurar i fjädermolnens spår och bör vara över våra huvuden inom ett dygn.. Vips!! Titta vad min balkong bjöd på efter 24 timmar, ingen sol och värme här...
Näää bara regn hos mig idag.
Men växligheten och grönskan lär njuta för vi har då inte fått något regn på länge och i morgon kommer solen åter och då är vi alla glada igen. Vadå igen? kanske du undrar??? Jo, idag just i detta regn är det våra studenters stora dag med utspring, lastbilsflak, sång och glädje för att sedan samlas i parken för ett glatt farväl och vidare in i framtiden. Men vi kan ju hoppas på att det fungerar som när man gifter sig med regn i sin krona att det betyder tur, då är ju detta en kanon dag..

Själv har jag pyssel och tvättstuge dag, så för mig är detta det perfekta vädret, för att ta mig i kragen och få lite ordning i oordningen..

2 kommentarer:

  1. Bra att passa på när det är dåligt väder att fixa och freja inne.För när solen skiner vill man ju vara ute!!!!Önskar dej en riktigt härlig och mysig helg vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Aha!!!! Nu förstår jag hur du håller dig i sån fantabalastisk trim!!! Ingen glass ;-) men det där med bullarna håller jag med om!! De ska vara saftigt och nybakat annars får det vara! Denna sommar ligger jag dock lågt med bullar och fika, gick ju upp 32kilo sist jag var gravid (hick!!) och de sista verkar vara svåra att skaka av sig men nu har min tjejkompis tagit hit sin sandsäck så ska vi köra " bootcamp" 3 gånger i veckan, hihi! Så det och springa hoppas jag ska bli dödsstöten för de sista rump och lår kilona!
    Va otäckt med voffsen och tur att baywatch var där ;-)
    kram på dig söta du!/ Tess

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails