söndag 20 juni 2010

Inget regn hos mig!

Idag hade jag tänkt att göra en rad nyttiga trista måsten om bara åskan och regnet hade behagat kommit..Men kan man ha tur då eller ??? Det kom inget dåligt väder och jag befriades från alla måsten och gladihågen kasta jag mig handlöst ut till bilen, kameran och Frans hängde i sina respektive koppel/band efter mina virvlandesteg nerför trappen mot "kompostgrinden" (som står där för att Frans ska kunna gå ut en sväng utan mig), därefter en snabb gir till vänster fram till bilen..
Ojoj, med vilken fart det gick ...
Ville inte missa mer av denna dag, när nu solensken och jag med.
Jag fick njuta naturen åter igen, så glad över att vädret ville få mig befriad från tråkjobb som att städa min klädgarderob.
Under dagenslopp har jag också kommit fram till att jag ska ta och måla om mitt sovrum, ändra stilen lite, skulle vilja ha det lite skir och romantiskt kanske men inte pråligt rysch och pysch, nää ljuvt ska det vara, svalt och behagligt.. Ungefär samma känsla som jag fick när jag fångade blomman på bilden. Tänk hur jag är, kan inte låta bli att småle åt mig själv..
Jag nöjer mig inte med att se något vackert ute i naturen, -näää, Jag vill fånga det också och ta med mig det hem, för att kunna plocka fram det när helst jag önskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails