tisdag 15 juni 2010

Sänd någon ett brev!


Rusar ner i tofflor och håret på halv toffstång ??? Insvept i en morgonrock hasar jag mig fram lite snubblande, eftersom jag inte har satt tofflorna på rätt fot. Väl framme vid den gröna lådan öppnar jag den med min högrahand den enda som är ledig ?! för jag hållerihop morgonrocken med den andra handen..
Så öppnar jag locket med blandad skräck/förtjusning.. Idag kanske det ligger något annat än reklam och räkningar där....
Ser ett spetsigt lite blankt hårt hörn som knappt är synligt, men jag ser det..Trots alla andra papper och kuvert som det delar sin plats med, jag skiter i allt detta och pillar fram kanten och drar upp ett handskrivet kort... Wow, så glad jag blir.
Slår igen locket springer upp för trappen,slår igen dörren med en duns sparkar av mig tofflorna som nu gör frivolter i hallen morgonrocken åker av och hamnar som en kåldolme på hallgolvet. Så in i köket slår ner rumpan på kökstolen tar en klunk från det nu lite väl drickvänliga kaffet, drar upp mina knän under hakan och läser detta vykort från en vän, resten av posten i den gröna lådan kan ligga kvar, känns inte så viktigt just nu.
För visst är det så, att det är dom handskrivna kuverten med ett frimärke, vykort eller en inbjudan till ett kalas som får högstaprioritet när posten kommer. Så, jag vill slå ett slag för det handskrivna brevet till någon du tycker om eller saknar..
Jag ska bli bättre på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails