onsdag 30 juni 2010

Kavalkad från midsommardagen och ett par dagar.

Ska med så få ord och ett axplock av alla bilder försöka sammanställa dagarna jag inte har hunnit blogga sedan midsommardagen. Hoppas att dom personer jag inte har fått med på bilderna jag valt ut har förståelse för det..Men vill liksom ändå visa lite av halva veckan som har passerat. På detta Café träffades vi, jag och mina söner Jocke, Freddie, Jerry, Nicklas och Jerrys flickvän Sabina för en pratstund och mysstund i måndags. Kan bara säga att det va så varmt och skönt denna dag, lite vemodigt eftersom Jerry ska resabort ett tag. Så vi hade samlats för att vinka av honom.
Hugo får låna frabror Jerrys solglasögon, måste ju vara lika cool som dom andra grabbarna.

Alla samlade för en fantastisk fika stund i ett helt underbart väder ute på djurgården..
För att vinka och krama om Jerry som ska iväg på en längre tripp, men kommer snart hem igen.



Promenad längs vattnat på vägen tillbaka . Tindra fick kyla av sig lite i värmen..

Ett besök på Josefina i skuggan, och släcka våran törst hann vi med innan hem resan, Sabina och Jerry hade redan åkt iväg men Mackan kom och tog ett glas vatten med oss..





Farbror Freddie i bustagen och LilleHugo njöt denna dag tillfullo trots värmen.Sitter man i pappa Jockes trygga famn så är allt ganska ok faktiskt.

En resa till Vaxholm stod på söndagens schema, lite slitna efter gårdagens party på piren.
Men med ett gott humör, vi skulle möta upp Jerry och Sabina för att få Nicklas jacka. Efter att han och jag hade tagit en picnik i gröngräset med havet killandes på ryggen, så tog han bussen hem till Stockholm och jag begav mig hem till Norrtälje. Resten av dagen va situationkaos hela dagen lång, som borde ha fått ett eget inlägg, aaaaaaaaaaaa. Gick och la mig tidigt för jag ville verkligen inte fortsätta på denna bana jag tyvärr halkat in på idag, men tur att Nicklas va med och delade dessa upplevelser, som vi nu efteråt kan skratta åt hur vissa dagar bara är så fel..

Sabina och jag i fin midsommardagsform...

Nicklas, Jerry och Håkan sitter och klurar på om dom ska beställa en ny omgång på engång.
Min goda middag intogs med ett Glas mineralvatten och en stor Whiskey.
Vi lyckades äta middagen innan en regnskur kom och vi fick springa in undertak fort som attan, men efter en 15 min va detta över och solen lös sedan hela kvällen och viiii med den..

Jerry och Pato myser till i solnedgången, under tiden som Ola trubadura i bakrunden


Pelle Beställde in en "LitenÖl" Tror inte att hans sambo Alex fick en endaste droppe av denna...

Efter en underbart skojig och mysig kväll på havspiren med Ola Pettersson som trubadur och Power trions sköna gung, va det dags för hemgång i sena kvällen. Det blev Taxi till Staoil med inhandling av en liten mosbricka som nattamat, Nicklas sov hemma hos mig, de andra åkte hem till sitt, med ett leende efter en helt super trevlig kväll och trötta ända in i själen.

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder du bjuder på.Ja nu är det ju bara så himla underbart.Bloggen hinnar man med lite då och då.Vill ju bara vara ute och mysa och njuta .Ha det gott vännen. Sommar Kramiz Rita ♥

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails