onsdag 24 mars 2010

Virrpanna!


Ibland är man mer disträ än en virrpanna kan vara...
Igår kväll,så gick jag handlade och för att inte glömma något så hade jag skrivit en fin liten lapp.
Brukar bara göra det när jag storhandlar, annars så fixar jag att ha det i minnet..
Denna gång så tänkte jag att detta får jag bara inte glömma. Så duktig som jag va, tog jag fram min fusklapp, med korgen hängandes på armen rusade jag runt i affären som en lite virvelvind. Tittade inte åt något annat som skulle kunna locka fram ev köplust.
När jag väl kom till kassan så undertiden medans jag vänta på att få betala.
Så står jag och läser igenom alla poster jag skrivit max 6 saker, och kontrollerar att allt är med..
Knölar sedan ihop lappen och lägger upp mina varor på bandet.Betalar och lämnar affären .
När jag kommer hem packar jag upp mina varor, vecklar även upp den nu mera skrynkliga inköpslista. Ställer in varorna och kokar mig en kopp kaffe som jag ska ha till mina två hårdingar. Går till kylen och ska ta fram smör och den nyköpta osten. AAaaaaa, då har jag glömt det viktigaste?! Smöret, fast jag hade skrivit det på lappen och läst den vid kassan. Tar nu åter fram den och kontrollerar mina nerskrivna poster, jooo, det står smör på plats nummer två..
Helt j...a otroligt.
Brukar detta hända även dig? när tankarna är åt helt annat håll? Då kanske inte ens en komihåg lapp hjälper.
Så nu ska jag iväg och handla smör, skiter i lappen. Den förlitade jag mig på igår och det fungerade tydligen inte...Njut dagen.

3 kommentarer:

  1. En fantastisk illustration av en virrpanna, duktig du..... KRAM

    SvaraRadera
  2. Känner igen fenomenet.. jag brukar vara mer än lovlig kringkring :)

    SvaraRadera
  3. Hej Pia!
    Hahahaha, ja det är helt otroligt hur det kan bli..
    Ha en skön kväll
    kram

    Hej Torgny!
    Tack tack min vän ;)
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails