torsdag 11 mars 2010

Mata änder idag!

Med snabba steg gick jag och Frans ner på stan och mötte Jenny och älsklings Hugo. Som skulle mata änderna i hamnen.. Skönt ute var det, dock lite blåsigt om öronen. Men då försvinner snön lite snabbare när det finns lite vind, så jag ska väl inte klaga.. Men det roliga med dessa fåglar är nog att det spelar ingen roll hur mycket dom får eller hur ofta dom matas, så är det ett rackarns liv, som dom inte har sett mat på flera veckor..Så tacksamma och glada är dom när man kommer.
Dom struntar också totalt i att man har en liten hund med sig i kopplet.
Efter att vi hade stått där en stund skildes våra vägar åt igen, men några pussar och kramar hann vi med, innan vi vinkade adjö och dom gick hem till sitt för att ordna med sin middag, och jag ska just nu ordna med min middag.
Jag är störst och ska ha först !!!!!
Inte så lätt att mata änderna med "dessa händerna" i vantarna?!

Frans hade fullt upp med att inte själv bli nertrampad av dessa hungriga änder


Vi mötte även Jennys syster med lille
Alvin och hennes väninna , som va runt och gjorde stan.






Jenny fördelar middagen så broderligt och systerligt hon kan...

2 kommentarer:

  1. Underbart!!
    Gosedag?
    Ser ut som en sådan, ja din alltså med ankor, bebis och hela baletten :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. annabritt jidlow lindberg13 mars 2010 kl. 16:51

    Oh, vad fina bilder på en underbar dag med barnbarn och änder. Lilla Hugo bara insuper
    all kärlek och erfarenhet på sin vagnpromenad.
    Önskar jag hade fått vara med Er och kramats lite.
    love till farmors barnbarns barn Hugo
    och till mamma Jenny och Nettan förståss, som
    förevigar och skickar vidare till mamma britt.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails