lördag 20 mars 2010

Son på besök!

Härlig fredag, gick och mötte Nicklas som kom från Stockholm med bussen.
Han har denna dag starta sin efterlängtade semester och i skrivande stund packar han och hans kära Frida resväskan får en skön välbehövlig semester i Thailand, planet går kl 22 i kväll. Avis??? -Nä, inte jag inte, hmmmm. Hahaha, jo lite då, Men jag hoppas att dom får ett par underbara veckor..Tyvärr så kunde inte Frida komma för hon jobbade denna kväll, lite trist. men vi får ta igen det när dom kommer hem igen..

I allafall så efter jag hade mött upp honom så gick han in och handlade middags maten eftersom jag hade Frans med mig, så stod vi utanför och "fredagshängde" och pratade med bekanta som också skulle starta sin helg med något gott att äta.

När vi sedan gick vår väg hemåt, så dyker en Helikopter upp över våra huvuden bara en liten bit ifrån affären. Precis vid Sporthallens ena fotbollsplan som ligger i nära anslutning till denna stora mataffär, och går ner för landning. Då står vi precis bredvid och det va en stor blå rackare från Arlanda.
På marken står ett äldre par med sina matkassar och div andra kassar, för att i nästa sekund kliva ombord och åka hem..Wow, här kan man prata om Taxi, såå häftigt. Vi stod kvar och vinkade dom farväl och mobilvideo filmade detta, så var det med den filmen hmmm borta....
Men vilken häftig grej åka in till stan och shoppa och ta helikopter hem..
Frans höll på att små storkna när denna jättefågel bar iväg.
Vi plockade ihop vara matkassar och promenerade vidare hem.
Lagade till en god middag och drack kaffe med morotskaka till efterätt, sedan va det dags att gå tillbaka till bussen och där kramades vi hårt och länge innan vi skildes för denna gång..
Om du nu vill åka lite helikopter eller titta på den blå, som jag slarvade bort filmen om så klicka lite länken.

3 kommentarer:

  1. Tassat i dib blogg!!
    Häftigt med helikoptern!!
    Ha en trevlig kväll!! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Wow, jag vill också åka helikopter till affären!!! Förstå vilken känsla att hoppa ur helikoptern för att gå in på affären och köpa två liter mjölk och en limpa bröd, haha! Nu har jag förvisso bara tio min in till stan men min bil är inte lika häftig! Men du va roligt att du skrev om grabbarnas uppväxt! Jag är såååååå sugen på att åtminstone ha lite höns! Är det mycket jobb? Har gluttat lite på vad det innebär tidigare. Måste man ha en tupp för att det ska bli ägg (kanske dummaste frågan i stan men jag vet att man måste söka tillstånd om man har ska ha tupp, alla vill tydligen inte "upp med tuppen"hihi)?Kram på dig goa du!/Tess

    SvaraRadera
  3. Hej Fruädel!
    Kul att du funderar på några hönor... :)
    Man behöver absolut inte ha någon tupp, och bor det grannar nära så kan det ju kanske bli lite problem med väcknig i grannskapet hahaha.
    Men som naturen är funtad så blir allt lite bättre om det finns en tupp i hönsgården, lite lugnare och mer ordning. Lyckligare skulle man kunna säga.
    Med tupp blir en del av äggen befruktade och en del upplever det som obhagligt. Det kan synas lite blod i ägget.Det märks inte i äggen om dom inte ruvas.
    -Nä, inte så mycket jobb alls..
    Det finns bra böcker att låna om "hobbyhöns"
    lycka till :)

    varm kram i natten

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails