onsdag 31 mars 2010

Letar vårtecken!


Igår gick vi långt så långt att vår godevän Torgny som vi hade släpat med oss, blev så trött av promenaden( pga sin nu mera "lite" läkta hälsena) och svettig av solvärmen att han tillslut stannade vid en busshållplats och tog bussen hem...Men tappra vana promenadutövare som Frans och jag är?! Hmm,trotsade vi och gick med snabba lätta steg hem.
Men de sista 100 metern ville jag faktiskt inte möta någon godvän att småsnacka med, ville bara hem hem hem..

Men jag måste tala om att under promenaden sökte jag efter en liten tussilago eller något annat vårtecken, men jag hittade faktiskt inte något.
Men nog är det bra nära nu...
För att få perspektiv på hur viktig man är i samhället så borde alla skaffa hund
som dyrkar allt man gör och en katt som inte bryr sig..

4 kommentarer:

  1. Ja, Anette, snart är den här, den efterlängtade våren. Det räcker med att åka till jobbet i Danderyd så får man ännu mera vårkänslor än här hemmavid.

    Sköt om Dig!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack så mycket. Vilken söt hund! :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag kände vårkänslor när jag gick till jobbet sist och kände och hörde knastret av sanden under mina gymnastik skor, som kändes så lätta att gå i. Och när solen tittar fram så känner jag mig lätt i hjärtat. Ja hundar har vi, men man kanske skulle ha en katt oxå;)
    Ha en fortsatt bra skärtorsdag
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Pia: Tänk vilken skillnad det kan vara på denna vägsträcka , men nu kommer den på riktigt ;)..
    kram
    Lynn: Vassego :)
    Sfinxen: Ja grus underfötterna hmmm små små stenar som rullar runt under skosulan, är bara så härligt som försmak på varmare tider :) kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails