söndag 14 mars 2010

Väntar min Orkidé!

Jag är redo, men min Orkidé tycks vänta in bättre tider..Jag har pysslat om denna numera vilande blomma länge nu...Nere till vänster kommer det en smal grön växtdel?! Kan det va en blomdel? jag vet faktiskt inte. Men det ser inte ut som en rot, nää. Så med lite tur så kommer den att vakna upp och gå i blom igen..Jag skulle bli så lycklig om detta ville ske.Men något är lite skoj med denna Orkidé titta uppe till höger i bild på de två små nya bladen som har kommit, har aldrig sett det förut på Orkidéer.. I morgon ska jag köpa vitmossa och lägga i, så får vi se om den kommer att storkna av förtjusning. Om du som läser har något bra tips om hur jag ska bete mig med denna lilla blomma, så tar jag gärna emot alla råd och tips.. I går träffade jag Marika en sväng och vi promenerade ner på stan, så klart så han vi med en fika och njöt i det vackra vädret. Det är bara så härligt med fint väder, särskilt när vi inte har haft det på så länge, alla människor liksom blommar upp och är fulla med glädje och förväntningar, det blir lite nytändning.
Kvällen va annars lugn här, laddat med kaffe och apelsin och honungsmelon tittade jag på melodifestivalen. I skrivande stund så tänker jag inte kommenter detta med melodifestivalen.
Nu ska jag plocka ihop min kropp och själ och gå ut i det vackra vädret..

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Ställ gärna orkidén i ett öst eller västfönster,
    Den vill inte ha södersol. Duscha den var 14:de dag c:a.Häll i lite växtnäring i vattnet som du vattnar med. Vattna som vanligt. Inte för mycket. ANDAS på den, TALA med den, ja, så skall Du se vad tacksam den blir. Lycka till.
    Från B&B

    SvaraRadera
  2. abjidlow@yahoo.se14 mars 2010 kl. 12:11

    O DU, det var fel låt som vann....Jag fick nästan kakan i fel strupe ha,ha
    MEN GOD VAR DEN....Lite plåster på såren i alla fall.
    Kram moran

    SvaraRadera
  3. Härligt, njut och skin med solen!
    :-)
    Mysigt för alla sinnen.
    Kram
    Anne

    SvaraRadera
  4. Det har förbryllat mig med, hur i h-sike får man en Brudorkidé (Phalaenopsis-hybrid) att blomma om? Har aldrig lyckats med det. Lite pinsamt då svärmor gärna ger mig/oss dessa vackra växter.

    Lycka till med din orkidé! /Caramel

    SvaraRadera
  5. Hej Caramel!
    Tack för att jag fick namnet på denna lilla skönhet, ja jag ska prova ett tag till, men lite svårflirtad verkar hon vara.
    kram

    SvaraRadera
  6. Hej B&B!
    Jag har flyttat ut blomman nu, så hon står i syd/ost ungefär..
    Ny duschad är hon och så har jag tagit ett snack med henne i kväll..
    kram

    SvaraRadera
  7. Hej anne!
    Ja vi skiner som sjutton nu :)
    ha en underbar vecka
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails