måndag 15 mars 2010

Jakten på Muffins!

Ja idag va det muffinsjakt på våran promenad som Frans och jag gick tillsammans med Marika..
Sånt kan faktiskt hända. Vi möttes upp efter jobb och måsten för att njuta en stund i det sköna vädret.

För att spara lite tid så skulle vi handla lite kaffe och muffins på vägen..

Ett säkert kort med gott kaffe och eget bageri är stora ICA flygfyren, Trodde vi ja... Marika kilade in och skulle handla. Efter mycket om och men och ganska långväntan för mig och Frans så kom hon ut, något förvirrad..Det fanns inget fika bröd?? Varken muffins, sockerbulle, kanelbulle, endast något med choklad , men kaffet hade hon med sig.. Det är inte sant sa jag, men vill du ha banan istället? fråga hon mig.(Hon hade då gott runt i stora affärsdelen och även inne på fiket och letat kaffebröd).

Nä, vi skulle ju ha muffins el sockerbulle.
Så då travade vi iväg till ett annat garanterat säkert kort, ett litet kondis med eget bageri (kaffet hade vi fortfarande kvar i handen)
Först gick Marika in, för att komma ut efter bara en sekund, skakandes på huvudet -Näää, det finns inget att handla här?!..Bara semla och längd typ, det är inte sant sa jag, och stegade in efter att jag lämnat över koppel och mitt kaffe i Marikas händer..
När jag kommer in så ser jag tomma hyllplan endast lite längder, limpor och en j..a massa semlor.
Jag går ut igen, nu har jag börjat surnatill faktiskt, detta är inte sant..
Nu va vi halvägs till sjukhuset, så i nästa andetag frågar Marika mig, ska vi gå till sjukhusets café och titta om dom har nått?.. Ja varför inte, jag va lite små hungrig och kände att, nää jag vill inte bara dricka en stor mugg kaffe, det är då självaden..

När vi väl kom fram dit så lämna jag åter över allt jag hade i mina händer plus att kaffet hade nu börjat kallna. Jag gick in på sjukhuset och med hoppet kvar i kroppen att jag skulle finna något till kaffet.
Nääää vad är det frågan om???? Bara lite olika choklad grejor ligger där med lite godis och två smörgåsar.
Jag frågar damen som jobba bakomdisken, snälla du har du ingen muffins? eller bulle el något..
Nä svarar hon, jag förstår inte heller varför vi inte har något kvar?!
Jag blir lite desperat nu och ber att få en drickyoggi istället. Betalar detta och går ut till Marika och Frans, berättar vad som hänt och frågar vart hon har gjort av sitt kaffe? det har jag druckit ur...
Så va det med våran picnic idag, men vi fortsatte våran promenad iallafall, och njöt vädret och Frans fick sin långis.
Man kan inte låta bli och undra om bagerierna hade försovit sig idag? eller om dom har sin lediga dag kanske...
(Bilden tog Marika på sig och Frans utanför Sjukhuset med sin mobil, när hon vänta på mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails