lördag 27 mars 2010

Beslutsångest i musikenstecken..

Lördagkväll i Norrtälje!!

På Havspiren i Norrtälje så kommer Jack Vreesvik att spela och sjunga. Därefter kommer Ola Pettersson att äntra scen, kan faktiskt bli hur bra kväll som helst..

Men det har varit mycket bud på lockande musik upplevelser i kväll, och i skrivande stund har jag inte lyckats kasta min tärning än.

Klockan 12 i dag är ett stort musikälskande och partyälskande gäng på några hundra, på väg över till Åland på en dags tur från kapellskär och hem lagom till kvällens stora beslutsångest..

Sedan är det band i Stockholm i kväll som man är bjuden till.Men har nu tackat nej till detta.

Så, vad gör jag nu???? Sitter faktiskt med en koppkaffe och funderar.. Vi lär märka här på bloggen på vad? tärningen hamnade ?!..

Oj, glömde nästan. Det spelar ett annat lokalt band i Norrtälje i kväll som även dom drar en stor publik på ett ställe som heter Teatern.

Lika bra att jag slutar skriva nu eftersom det dyker bara upp nya band/spelningar i huvudet. Avslutningsvis vill jag Gratulera min bloggvän Pia på sin födelsedag, hoppas att du får en underbar dag och kväll med dina nära och kära..Varmkram

3 kommentarer:

  1. Hejsan vännen!!!!Ska bli skoj att höra vad det blev.Ha det bara bäst.Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Ja nu önskar jag att jag bodde i Norrtälje. Här händer det aldrig något roligt.

    När jag bodde där så gick jag på såna saker för det var alltid något på gång och speciellt på sommaren. Och Wresviks son, hade man ju bar velat lyssna på. Cornelius har alltid varit min "idol". Då jag bodde i Stockholm så spelade han ju ofta på en båt och där var det alltid trevlig stämning

    Ha en trevlig kväll vad du än bestämmer dig för Kram

    SvaraRadera
  3. Tack gulliga Du, den kramen värmde!

    Ja, beslutsångest var bara förnamnet för lördagkvällens utgång för min del också... och det slutade med att jag gick hem efter en timmes köande till Teatern. På G var det proppat och tyvärr hade nog Jack Vreeswijk redan slutat spela när vi hade kunnat tänkt oss att promenera dit. Lite antiklimax kan man säga, men musiklivet i Norrtälje brukar ju blomstra till sommaren och lite nu och då, så det lär gå flera tåg!

    Förmodar att Vreeswijk var bra, Ola är det ju i alla fall!

    Kram på Dig!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails