torsdag 25 mars 2010

Våffeldagen!

Våffeldagen idag. Mumsigt, jag är barnsligt förtjust i pannkakor och våfflor. Funderar lite på om det ska bli min middag el kanske till eftermiddagskaffet. Annars så har min dag än så länge varit bara så där bra som en torsdag kan vara.. Lite fix och don med en hög måsten, men ska avsätta lite tid nu åt Frans och gå en långpromenad..Inte lika härligt väder idag som vi hade igår, då satt jag på balkongen och drack kaffe och njöt i solen en stund. Vill också passa på och visa en vacker blomma som jag fick igår..

Och du ,( som jag tjatar om detta) Glöm inte att njuta i det lilla omkring dig, stanna upp, se dig omkring, andas djupt och tillåt dig att bara vara för en stund.



5 kommentarer:

  1. Ja, våfflor är riktigt gott. Det ska vi ha till middag idag.

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen!
    Visa ord och vacker blomma.
    Tack :-)
    Mmm, ont i ryggen idag, som attan.
    Varit på Astrid Lindgrens sjukhus med sonen.
    Röntgen.
    Nu lugnt och ledigt!
    Hoppas du haft en skön dag tillsammans med måsten och Frans, lilla du!
    Anne

    SvaraRadera
  3. Men nu blev det fel igen! Skrev en kommentar men den kom inte med! Så om det kommer två så vet du;)

    Ville först säga att du är en jättebre fotograf! Sen att jag missat våffeldagen eftersom jag inte längre hänger med i almanackan alla gånger.

    Men våfflor vill jag ha, så det får bli till helgen. Är också barnsligt förtjust i våfflor. Tar fram minnen från min barndom när jag äter dom;)

    Och så ska jag försöka att ta åt mig av dina visa ord att "inte glömma att njuta av det lilla omkring mig" Tack för den påminnelsen;)

    Ha en fortsatt bra dag
    Stor Kram

    SvaraRadera
  4. Man kan aldrig nog påminnas om hur viktigt det är att njuta nuet och allt vackert vi har omkring oss.

    Ha en härlig fredag min vän!
    Kram

    SvaraRadera
  5. abjidlow@yahoo.se26 mars 2010 kl. 13:00

    Ja våfflor är bara så gott.Vem som lärt mig att uppskatta det är just Du min dotter.
    Pannkaka har DU lärt mig att göra:) ja, så är det.
    Kram och våffla på Dig min ängel/mamma

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails