onsdag 30 september 2009

Snäll idag!


Ojojoj, Dagen har farit förbi i ett huj...

Jag har nog tidigare berättat att jag en gång om dagen är lite extra snäll mot någon medmänniska, och det måste vara en främling.

Idag blev jag lätt stressad över det ?!.

Hade parkerat min bil på stan för att uträtta lite ärenden lagt i 10 :- i parkeringsautomaten för att få min biljett (minsta avgift).

När jag gick tillbaka till bilen efter bara ha varit iväg en kort stund, tänkte jag att kommer det en bil och parkerar här omkring mig så ska jag ge min biljett till den någon...

Och precis när jag är 3 meter ifrån min bil så kommer det två personer i en bil och ställer sig strax brevid mig, jag tom skyndar till min bil, men då börjar strulet... Visst f..n jag måste öppna på passagerar sidan för att sedan kunna öppna min sida, bara där har jag fått lite uppmärksamhet...Samtidigt ska jag verka avslappnat cool och slita fram min biljett för att i nästa sekund trassla med Frans som är ivägen för mig just då och backar ur mig själv ur bilen med följd att jag slår i huvudet för i nästa sekund skaka om mig lite avslappnat, och hoja till att hallå ni där ni kan få min biljett?! med ett brett leende, nu blev dom jätte glada och förvånade att någon gjorde sig besväret att skänka en parkerings biljett..Hm, jag va glad och nöjd att jag med ett enkelt medel hade gjort en snäll sak för någon i dag med....

Trots liten bula i bak skallen..

1 kommentar:

  1. Brit Jidlow Lindberg2 oktober 2009 kl. 01:07

    Hej Hjärtat, vad trevligt att läsa Dina små inlägg. Ha det gott. Jag skulle som Du RENSA men det är SVÅRT. Vad skall bort??????? Vad skall vara kvar ??????.Garderobsdörrarna bågnar
    bokstavligen.Kram mamma

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails