söndag 6 september 2009

En lördag!


Åkte för att hämta Natalie vi skulle ner och göra lördag på stan kolla lite presenter kanske ta en fika och titta på folk, solen värmde det va lite hög luft mmm jätte skönt...När jag precis ringer henne att jag kommer nu så möter jag ambulansen med blå ljus på han skulle samma väg som jag, Natalie svarar aaaa det har hänt en olycka här...

-Men, gud vad har hänt?

Det är inte jag men min granne under mig har just sparkat in fönstret på porten?!?! Skar av sig ett åtminstone stort kärl jag har lagt om med tryckförband runt benet strax under knäet..Jag skakar i hela kroppen säger hon i nästa andetag och låter helt skärrad...Förstår nu varför ambulansen ligger före mig.Jag väntade på henne på parkeringen en stund sedan dök hon upp och Hon kände sig så nöjd över sin snabba insats, och det ska hon va..Hon va orolig att under en kris situation skulle hon bli förlamad av skräck, men i dag visade hon den behövande och framför allt sig själv att hon agerade snabbt och rätt...En eloge från mig.Vi kunde faktiskt njuta av en underbar dag med fika och div när vi började närma oss middags tid så beslöt vi att äta den hos mig, vi åkte förbi hos henne och hämta lite god mat sedan hem till mig jag lagade till den och det serverades bara den skvätten vin som bilden visar resten fick bli vatten hon tog hand om disken efteråt jag fixade kaffe med honungs melon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails