onsdag 16 september 2009

Skomakaren!




aaaa, Hoppas att du kommer ut en sväng på eftermiddagens förkväll och får ta del av solens ner gång, kan något va så galet vackert att det liksom värker i mag trakten ?!. September ljus...

Nu ska jag dock inte gör det i dag , jag ska nu bege mig till skomakaredoktorn (kan man kalla honom så) -Ja, jag kan...

Har ett par skinn stövlar som jag bara inte vill säga adjö till, och i tidiga våras gick dragkedjan sönder på den ena stöveln så då va jag där på besök och fick det ordnat, hinner faktiskt inte mer än få tillbaka dom så slängde jag på mig dom och bar iväg på en kvälls promenad med tillhörande dugg regn och tänkte f..n jag kan ju inte va svettig om den ena foten bara??? ah meeeen


f..n det är inte sant tänkte jag i nästa sekund, helt otroligt ny lagade stövlar har nu även gått sönder mitt under, en liten spricka i gummisulan och vattnet sipprade sakta in varje steg jag tog.


Då åkte stövlarna in i garderoben och jag har inte slängt dom faktiskt utan dom har fått legat till sig och jag har haft tid att känna in om jag ska slänga dom eller vad jag nu ska göra...


Men nu i dag känner jag att dom får en höst/vinter till att tillfredsställa mina fötter..Men det är sista chansen !!!!!

3 kommentarer:

  1. Britt Jidlow Lindberg18 september 2009 kl. 02:00

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. britt jidlow lindberg18 september 2009 kl. 02:08

    Bra idé att lämna in stövlarna. Det blir både bra och billigare än att köpa nya. Själv skall vag lämna in 2 par skor.
    En täckjack med trasig dragkedja skall oxå in på lagning. Bra att få den utbytt. Den hade kostat massor annars.
    Må så gott. kram/Mamma Britt

    SvaraRadera
  3. Hej moran! Jag tog bort det första kommentaren pga att den va lika som den andra du sände ;).
    Ha en toppen dag..Kramis miss you

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails