fredag 25 september 2009

Mamma Britts Födelsedag!

Min mamma Britt fyller år idag, Önskade att jag va där och kunde servera henne lite frukost på sängen på hennes egen dag, så där med ljus på brickan, paket, rykande ny bryggt kaffe...Smygandes utan att höras, skakig bricka i handen när man försöker ta sig ohörd ner för trappen mot sovrummet för att sedan sjunga för full hals (Ja må hon leva ....osv)
Men tyvärr så kan jag inte åka idag, utan det får bli på detta sätt istället..
Hon är en stor inspirations källa i mitt liv och skapande, och min kärlek till naturen..När vi ses har vi lätt till skratt och ibland även livliga diskutioner
Hon besöker och pysslar om sin mamma och min mormor var dag som är boende på ett vårdhem,Inte så långt bort ifrån hennes hem men det är ett dagligt fix med div läkarbesök och framför allt omvårdnad..
Hoppas att hon nu i dag får den bästa av födelsedagar fast jag inte är på plats...
Ja, älskar dig mamma.

4 kommentarer:

  1. åh vad fint du skrivit... grattis till din mamma på stora dagen! hurra hurra!!

    SvaraRadera
  2. annabritt jidlow lindberg25 september 2009 kl. 12:35

    Oh, tack snälla söta Nettan för kaffe "på sängkanten". Bara Din omtanke gör att jag känner mig varm i kropp o själ, jag älskar Dig SÅ..... Jag skall oxå ta en skogspromenad
    nu, efter att jag gjort färdig rönnbärskransen till ytterdörren. Jag längtar SÅ efter Dig, och Dina filosofiska tankar i naturen. Kram från mamma Britt. (Mormor hälsar).

    SvaraRadera
  3. annabritt jidlow lindberg25 september 2009 kl. 12:37

    Tack Natalie för hälsningen..Du är så välkommen hit med Nettan. Ta en sväng och gör stan lite osäker tjejer. Kram från Britt

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis Britt!!! Hoppas du får en underbar dag!! Ta hand om dig och njut en massa!!
    Många kramar till dig på din födelsedag!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails